یادداشتهای گذری
یادداشتهای گذری

یادداشتهای گذری

حدود ۳۵ درصد اپلیکیشن‌های اندروید چینی اطلاعات کاربران را می‌دزدند

یک خبر تازه از دیتاسنتر اینترنت چین حاکی از آن است که طبق یک بررسی، نزدیک به ۳۵ درصد از اپلیکیشن‌‌های اندروید بخشی از اطلاعات کاربران که به این اپلیکیشن‌ها ارتباطی ندارد را بدون اطلاع آن‌ها می‌گیرند. حدود ۶۷ درصد این اپلیکیشن‌ها می‌توانند اطلاعات کاربر را بگیرند ولی فقط بعضی از آن‌ها از این قدرت سوءاستفاده می‌کنند.

3007045-poster-droid.jpg

اخیرا دولت چین گله‌مند بود که گوگل بیش از حد صنعت تلفن‌هوشمند چین را کنترل می‌کند. پیشنهاد این بود که چین باید قادر باشد سیستم‌عامل مخصوص خود را بدون قید و بندهای گوگل بسازد و با سابقه‌ای که از چین سراغ داریم باید سیستم‌عاملی با تایید رسمی دولت و کاملا طرفدار سانسور باشد. اما TechCrunch اشاره می‌کند دلیل اغلب مشکلات موجود در حوزه اپلیکیشن‌های اندروید گوگل نیست، بلکه نسخه‌های ناشناخته سیستم‌عاملی هستند که برای تناسب با نیازهای تولیدکنندگان محلی تنظیم شده‌اند و الزاما به فروشگاه گوگل پلی متصل نمی‌شود.

گذشته از این، در هفته‌های گذشته با افشای این مطلب که ویرایش جدید اپلیکیشن اندروید فیس‌بوک به روزرسانی‌ها را خودش دانلود و نصب می‌کند و اصلا نیازی نیست کاربر به گوگل پلی مراجعه کند، اهمیت فروشگاه برنامه‌های اندرویدی گوگل  بیشتر به چشم آمد. دقیقا مشخص نیست چرا فیس‌بوک این روش را انتخاب کرده‌ است، اما ممکن است دلیلش این باشد که این شرکت می‌خواهد به جای گوگل خودش روی تجربه کاربران از استفاده از اپلیکیشن کنترل داشته باشد.

آنچلوتی: هنوز منتظر توصیه های مورینیو هستم

کارلو آنچلوتی سرمربی پاری سن ژرمن در کنفرانس خبری اش قبل ازبرگزاری بازی تیمش مقابل بارسلونا در دور رفت مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه پارک دو پرنس کمی با شوخی و خنده سر خبرنگاران را گرم کرد.

او با اشاره به گزارش اخیر روزنامه اکیپ مبنی بر ارسال یک گزارش ویدئویی از سوی مورینیو برای کمک به پاری سن ژرمن درمورد راه های شکست دادن بارسلونا گفت:« من هنوز هم منتظر توصیه های مورینیو هستم. چند روز پیش  هم در مورد این موضوع از من سوال شده بود و من گفتم که منتظر این گزارش هستم. بازی روز سه شنبه برگزار می شود و من هنوز هم منتظر این اطلاعات هستم. مورینیو تجربه زیادی درمورد رویارویی با بارسلونا دارد. این اطلاعات خیلی به درد ما می خورد ولی هنوز چنین اطلاعاتی را دریافت نکرده ام.»

آنچلوتی در ادامه در مورد بازی پیش روی تیمش گفت:« با وجود سختی هایی که در مصاف با حریفی مثل بارسلونا وجود دارد ولی من احساس خوبی دارم. این سخت ترین بازی و مهمترین ترین بازی این فصل ماست ولی باید خوشحال و راضی باشیم که می توانیم چنین بازیهایی را در مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا برگزار کنیم. بارسلونا حریف سرسختی برای هر تیمی است.»

او ابراز امیدواری کرد که تیمش هم بتواند عملکرد خوبی داشته باشد:« در انتظار یک پاری سن ژرمن جنگنده و با شخصیت هستم. شاید که تیم ما در این بازی مالکیت زیادی بر توپ و میدان نداشته باشد ولی ایده های روشنی برای حمله کردن و گلزنی در زمان تسلط بر توپ خواهیم داشت.»

این سرمربی ایتالیایی در ادامه به این نکته اشاره کرد که مهار کردن لئو مسی کار سختی خواهد بود ولی هشدار داد که بارسلونا هم برای مهار ایبرا به شکل برخواهد خورد:« مهار زلاتان ایبراهیموویچ از سوی بازیکنان بارسلونا، به اندازه مهار مسی توسط ما سخت خواهد بود. ضد حمله می تواند یکی از سلاح هایی باشد که تیمم از آن بهره می برد.تیم ما با شجاعت تمام به میدان می رود تا گلزنی کرده وبه پیروزی برسد.»

تقدیم به عسل بدیعی که دیگر در بین ما نیست...!

یک صندلی خالی

به یاد تو تا ابد اینجاست

گرد تنهایی را

از تنش پاک می کنم

... تا دلسرد از آمدنت

دل به موریانه ها ندهد

به یاد تو اینجاییم

کنار این صندلی خالی........!!

تقدیم به روح بزرگ عسل بدیعی..خدایش بیامرزد...!!!

گوگل اولین اپلیکیشن‌های عینک خود را به نمایش گذاشت

در حالی که امکانات و ویژگی‌های موجود در عینک گوگل، به خودی خود باعث کاربردی شدن این گجت پر سر و صدا می‌شود، اما به هر حال این روزها هیچ دستگاه هوشمندی بدون اپلیکیشن‌هایی که برایش عرضه می‌شوند، محبوب نیست. حالا گوگل در ادامه رونمایی‌های گاه به گاه از امکانات عینک جادویی‌اش، این بار به معرفی اولین سری از اپلیکیشن‌های اختصاصی آن پرداخته است.

sergey-brin-google-glass-0020_610x407.jpg

نیویورک تایمز، اورنوت، Path، Skitch و جیمیل از جمله اولین اپلیکیشن‌هایی هستند که گوگل آن‌ها را به کمک سایر شرکایش برای عینک خود معرفی کرده است.

اپ نیویورک تایمز به شما اجازه می‌دهد تا در حالی که قدم می‌زنید، تیتر خبرهای مهم روز را مرور کنید و آن‌هایی را بیش از بقیه برای‌تان مهم است، همانجا نگاه کلی‌ای به آنان داشته باشید. برنامه جیمیل نیز عنوان ایمیل‌های دریافتی و تصویر ارسال کننده آن را به شما نشان می‌دهد. پس از آن تصمیم با شماست که بخواهید با دستورات صوتی، پاسخ یک به یک آن‌ها را ارسال کنید.

اورنوت نیز به صاحب عینک کمک می‌کند تا بی‌درنگ به ذخیره تصاویر و اطلاعات مورد نیازش در این سرویس بپردازد. Path هم در کنار آن به شما اجازه می‌دهد تا آپدیت‌های مختلف دوستان خود را دنبال نمایید.

گوگل قرار است عینک خود را اواخر سال جاری میلادی به صورت عمومی در دسترس کاربران قرار دهد. از طرفی عده‌ای عقیده دارند تولید چنین گجتی می‌تواند حریم خصوصی افراد را به خطر بیاندازد. هفته پیش یک بار در شهر سیاتل ورود مشتریانی با عینک‌های گوگل را ممنوع کرد و گفت این موضوع می‌تواند افراد حاضر در آنجا را ناراحت کند.

اعتماد بیجا = پشیمونی

ایــــن یه اصل تایید شده از نظر من،


اون کسی که از پشت بهت خنجر میزنه


همیشه اون کسیه که بهش اعتمــاد داری،


چــون به آدمی که از اول بهش اعتمــاد نداریم


اجــازه نـــــــــزدیک شــدن به خودمون رو نمیدیم


چه بــــرسه به این که از پشت خنجرم بخوریم ازش


و رفت.....!

گفت: « عاشق شدم.. »

گفتم: هنوز زوده برات..

گفت: عاشقی که به سن و سال نیست...؟

گفتم: منظورم این نبود..

گفت: پس چی؟

گفتم: زوده بخواهی غم و غصه پیرت کنه...

هیچ نگفت و رفت.....!


رییس کل بانک مرکزی: افزایش 20% حقوق از اول فروردین اعمال می‌شود

رییس کل بانک مرکزی اظهار کرد: حداقل افزایش حقوق کارکنان دولت 20 درصد خواهد بود و حداکثر آن بستگی به میزان بودجه دارد و این افزایش حقوق از اول فروردین امسال اعمال خواهد شد.محمود بهمنی با بیان اینکه تلاش ما این بوده که نقدینگی را جمع کنیم و در این راستا اقداماتی انجام داده‌ایم که از جمله آن می‌توان به پیش فروش سکه اشاره کرد، گفت: با تمام تلاش‌ها ما توانستیم رقم رشد نقدینگی را به حدود 30 درصد برسانیم و تا پنج شش روزه آینده می‌توانیم میزان دقیق آن را اعلام کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه تصور من این است که با توجه به کاهش نقدینگی، رقم تورم از 32 درصد پیش‌بینی شده قدری پایین‌تر باشد و ان‌شاءالله رقم تورم در حدود 31 درصد با خطای نیم درصد خواهد بود، گفت: ما از این نقدینگی و تورم اصلا راضی نیستیم ولی از آنچه می‌توانست اتفاق بیفتد به این نقطه رساندیم و از این جهت راضی هستیم ولی از خود میزان نقدینگی و تورم راضی نیستیم.رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه حداقل افزایش حقوق در سال 92، 20 درصد خواهد بود و حداکثر آن بستگی به میزان بودجه دارد، اظهار کرد: به طور حتم افزایش حقوق‌ها ازاول فروردین 92 اعمال خواهد شد.

بهمنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به هزینه‌های چاپ اسکناس اظهار کرد: در خصوص اسکناس‌های هزار تومانی، صد تومانی، دویست تومانی و پنجاه تومانی، بیش از ارزش اسکناس باید برای چاپ آن هزینه کنیم بنابراین ضمن اینکه سعی می‌کنیم الکترونیکی بودن مبادلات را حفظ کنیم اما شرایط ایجاب می‌کند که از اسکناس‌های درشت استفاده کنیم در حالی که اسکناس‌های کنونی درشت نیستند.

وی ادامه داد: در مورد چاپ اسکناس‌های درشت در حال کار کردن روی این موضوع هستیم و باید مجوز آن را بگیریم.

رییس کل بانک مرکزی افزود: برنامه بعدی که بانک مرکزی در دستور اجرا دارد این است که با یک دسته چک تمام حساب‌های جاری را تحت پوشش قرار دهد به نحوی که نیازی نباشد یک شخص چندین دسته چک در اختیار داشته باشد.

کل کل ایجاد فرصت شغلی



بعله آقای قالیباف فرمودن که 5 میلیون فرصت شغلی ایجاد میکنند...!

منم میگم این که چیزی نیست من می توانم 6میلیون فرصت شغلی ایجاد میکنم...!

شما خواننده عزیز، چند فرصت شغلی می توانید ایجاد کنید !!؟؟؟


پ.ن : این مقوله کنتور ندارد 

نحوه دریافت کد پستی با پیامک

دریافت کد پستی از طریق شرکت پست از طریق سایت این شرکت و انتخاب گزینه‌ی دریافت کد پستی هم امکان‌پذیر است که در مواردی خاص نیز این امکان با گذشت زمان بیش‌تری تلفنی ممکن خواهد شد.

در طول سال گذشته هم چندین بار مطرح شد که طی قراردادی که شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با یک شرکت خصوصی امضاء کرده است، مشترکان می‌توانند از طریق شماره 7087 و ارسال پیامک کد پستی خود را با هزینه 200 تومان دریافت کنند که البته این طرح آزمایشی است.

افراد می‌توانند با ورود به سایت www.post.ir و انتخاب گزینه‌ی دریافت کد پستی مشترکین وارد صفحه‌ای از سوی اداره کل جغرافیایی و کد گذاری پستی کشور می‌شوند که در آن " فرم استعلام کدپستی 10 رقمی" با انتخاب دو گزینه‌ی "اماکن مسکونی" و "اماکن تجاری" اطلاعاتی از متقاضیان خواسته می‌شود که متقاضیان پس از تکمیل آن می‌توانند در مدتی کوتاه کد پستی خود را دریافت کنند.

افرادی که پیش‌تر ثبت‌نام کرده‌اند می توانند از طریق کد رهگیری 10 رقمی شان کد پستی خود را دریافت کنند. در فرم درخواست کد پستی 10 رقمی اماکن مسکونی و تجاری آمده است: "در صورت اظهار و تکمیل ناقص اطلاعات درخواستی امکان دسترسی به کدپستی ده رقمی میسر نمی‌باشد".

در این سیستم مشخصات متقاضی شامل نام، نام خانوادگی، شماره ملی، کد شهرستان،‌ شماره ثابت، شماره تلفن همراه، کدپستی قدیمی و ای‌میل خواسته می‌شود. در ادامه مشخصات مکانی که درخواست دریافت کدپستی آن را دارید از متقاضیان خواسته می‌شود که شامل استان، شهرستان، دهستان، بخش، خیابان و آدرس کامل است. همچنین در صورت تایید اطلاعات فوق برای ورود اطلاعات خانوار می‌توان کلید تایید را برای ادامه انتخاب کرد تا با دریافت کد رهگیری کد پستی آن‌ها ارسال شود.