یادداشتهای گذری
یادداشتهای گذری

یادداشتهای گذری

عام بودن مردم یا زرنگی مراجع دینی؟؟

این روزها در خیلی از محافلی که میشینم در مورد عام مردم عادی و سوءاستفاده ابزاری مراجع دینی از این قضیه و القای مسائل خرافی و الحادی به اصل دینه که باعث میشه این قشر از اون(عامیت مردم) به نفع خودشون بهره برداری های فراوون انجام بدن..

یکی از جالب ترین انواع این نوع از سوءاستفاده ابزاری، سیستم اعتراف گویی به کشیشان توسط مسیحسان عزیز،یکی از مزورانه ترین سوءاستفاده ابزاری از دین توسط مراجع دینیه...

آخه خیلی جالبه اگه فردی بنا به اعتراف به گناهای خودش داره  چه بهتر که مستقیماً به خدای خودش اعتراف کنه نه یکی مثل خودش که اونم باز از خود خدا بخواد این قضیه رو...!


افزایش ۳۱درصدی قیمت بلیت قطارهای رجا از امروز

 یک مقام مسئول راه‌آهن با اشاره به افزایش متوسط ۳۱ درصدی نرخ بلیت قطارهای رجاء از فردا گفت: پیش‌فروش بلیت قطارهای این شرکت برای تاریخ‌های ۳۰ بهمن تا ۲۳ اسفند از ۹ صبح فردا آغاز می‌شود.
صادق سکری با اعلام این خبر اظهار داشت: پس از بررسی‌های تخصصی درباره افزایش نرخ بلیت قطارهای شرکت رجاء که به درخواست مکرر این شرکت انجام شد، کمیته تخصصی تصمیم گرفت به طور متوسط نرخ بلیت قطارهای این شرکت ریلی 31 درصد افزایش یابد.
وی با بیان اینکه درصد افزایش نرخ بلیت‌ها در مسیرهای مختلف، متفاوت است، تصریح کرد: در بخشی از مسیرها، نرخ بلیت قطار هیچ افزایشی نداشته اما در برخی دیگر از مسیرها به طور متوسط درصدی افزایش قیمت داشته‌ایم.

مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه قطارهای رجاء قبلاً دولتی بوده و به بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: نرخ بلیت قطارهای این شرکت ریلی، همسو با دیگر شرکت‌های خصوصی ریلی فعال در ناوگان مسافری راه‌آهن افزایش نیافته بود، به همین دلیل در راستای واقعی‌تر شدن نرخ‌ها و جلوگیری از بروز زیان برای این شرکت، نرخ بلیت قطارهای شرکت رجاء، متوسط 31 درصد افزایش یافت.

وی یادآور شد: البته هنوز نرخ بلیت‌های این شرکت ریلی، به قیمت‌های واقعی نرسیده است.

مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه این افزایش نرخ‌ها از ساعت 9 صبح فردا اعمال می‌شود، افزود: همچنین پیش‌فروش اینترنتی و حضوری بلیت قطارهای این شرکت ریلی برای تاریخ‌های 30 بهمن تا 23 اسفند 91 از 9 صبح فردا آغاز خواهد شد.

پ.ن : قطار گرگان-تهران از 110000 ریال به 120000 ریال افزایش پیداکرد.

عکس/دیدار فرزندان سیداحمد آقا خمینی با نصرالله و مغنیه

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با سید حسن نصرالله و شهید عماد مغنیه در تابستان 1386 جماران دیدار کرد. در این دیدار سردار قاسم سلیمانی، سید یاسر و سید علی خمینی نیز حضور داشتند.         


منبع : وبساست سیّدحسن خمینی

تایید ۴حکم اعدام در پرونده ۳ هزار میلیاردی

۴ حکم اعدام صادر شده در پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی از سوی دیوان عالی کشور تأیید شد.

به گزارش دفتر سخنگوی قوه قضائیه: شعبه 13 دیوانعالی کشور امروز یکشنبه مورخ 29 بهمن امسال نظر و رأی خود را در مورد بخش اول پرونده فساد بزرگ بانکی(معروف به سه هزار میلیاردی) اعلام و پرونده را به دادگاه صادرکننده احکام بدوی ارسال نمود.


براساس آراء صادره از سوی شعبه سیزدهم دیوانعالی کشور:

1- احکام اعدام و جزای نقدی متهمین ردیف اول تا چهارم این پرونده تائید گردیده است.

2- حکم حبس ابد و جزای نقدی رئیس بانک ملی شعبه کیش تائید گردیده است.

3- حکم حبس ابد معاون بانک صادرات گروه ملی صنعتی شعبه اهواز نقض و به شعبه هم عرض جهت رسیدگی ارجاع گردیده است.

4- حکم حبس ده سال و انفصال و شلاق و جزای نقدی و استرداد وجوه مأخوذه 2 نفر از معاونین سابق وزیر (که یکی از آنان رئیس سابق سازمان ایمیدرو می باشد) و همچنین 2 نفر از مدیران کل وزارت راه تأئید گردیده است.

5- احکام مربوط به مسائل مالی و حبس چند نفر از متهمین نقض و برای رسیدگی به شعبه هم عرض دادگاه انقلاب ارجاع گردیده است.

در پایان به اطلاع می رساند که روند رسیدگی و جزئیات بیشتر سایر احکام پرونده فساد بزرگ مالی و بانکی فردا مورخ 30/11/91 در چهل‌وچهارمین نشست خبری سخنگوی محترم قوه قضائیه به اطلاع می رسد.

ادامه مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا

رویارویی توپچی‌ها با قرمزپوشان مونیخ

آرسنال در ورزشگاه «امارات» به استقبال از حریفی نام آشنا از فوتبال ژرمن‌ها خواهد رفت اما در «دراگائو» تیم پورتو پذیرای رقیبی می‌شود که با وجود نزدیکی جغرافیایی، ناشناخته است.


پس از انجام 4 دیدار در هفته گذشته، از فردا شب (سه‌شنبه) سری دوم مسابقات دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با انجام دو مسابقه آغاز می‌شود. در مهم‌ترین دیدار این تاریخ، آرسنال انگلیس معروف به توپچی‌ها در شهر لندن و ورزشگاه اختصاصی‌اش از بایرن مونیخ آلمان استقبال خواهد کرد.


* آرسنال – بایرن مونیخ 


آرسنالی‌ها که در تاریخ باشگاه هیچگاه به مقام نخست لیگ قهرمانان اروپا نرسیده‌اند، قصد دارند از این فرصت نهایت استفاده را به عمل آورند. شاگردان آرسن ونگر با وجودی که می‌دانند حریف ژرمنی به لحاظ کسب 4 قهرمانی این جام، از تجربه و شانس بیشتری برای راهیابی به دور بعد برخوردار است، از بازی در لندن و حمایت تماشاگران خویش، می‌کوشند کاملا به سود خود بهره‌برداری کنند.


در مقابل بایرنی‌ها که اکنون به خاطر کسب پیروزی‌های متوالی و ایجاد فاصله با سایر رقبای داخلی به «یکه‌تاز مطلق» بوندس‌لیگا تبدیل شده‌اند، برای جبران فینال دوره قبل این پیکارها و باخت از چلسی، با برنامه‌ریزی کامل وارد پیکار مهم فردا شب خواهند شد.


پیکار فوق به همین خاطر برای اعضای دو تیم از اهمیت بسزایی برخوردار است. اما شاید برای «لوکاس پودولوسکی» مهاجم ملی‌پوش و آلمانی فصل جاری «توپچی‌های لندنی» از اهمیت بیشتری برخوردار باشد زیرا او در سال‌های 2006 تا 2009 برای «باوارایی‌ها» به میدان رفته و با تمام امور سرخ‌پوشان آشنا است.


حتی این رویارویی برای «پر مرته‌ساکر» لژیونر آلمانی دیگر «آرسنالی‌ها»‌ پراهمیت است. وی هر چند سابقه حضور در پیراهن تیم پرافتخار بوندس‌لیگا را نداشته، اما بارها مقابل این حریف به عنوان بازیکن پیشین وردربرمن به میدان رفته و تجربه کافی از رویارویی با تیم باشگاهی کشورش را دارد.


مطابق آمار این دو حریف تاکنون 4 بار مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که تمام این مسابقات در چارچوب لیگ قهرمانان بوده است. به همین دلیل برای یکدیگر، رقبایی شناخته شده هستند. 


بر این اساس به جز یک تساوی، مونیخی‌ها 2 برد مقابل آرسنال کسب کرده‌اند و حریف بریتانیایی نیز یک برد در کارنامه ثبت کرده است.


فهرست رویارویی‌های گذشته دو حریف قدرتمند به این شرح است:


سال 2000:‌ لیگ قهرمانان اروپا، آرسنال 2 - بایرن 2


سال 2001: لیگ قهرمانان اروپا، بایرن یک - آرسنال صفر


سال 2005: لیگ قهرمانان اروپا، بایرن 3 - آرسنال یک


سال 2005:‌ لیگ قهرمانان اروپا، آرسنال یک - بایرن صفر


سخنی با پسران در مورد فیسبوک...!

بدترین اتفاق تو  فیسبوک اینه که اشتباهاً یا سر یه مسئله ای تو پست یا عکس  یه دختر کامنت بذاری.!  این نوتیفیکیشن های برادران عزیزمون که با شدّت تمام به پاچه خواری مشغول هستن شمارو.... به اسفل السافلینت میده.....!

نکنید بابا نکنید اینکارا رو..! 

بذارین به عنوان یه جنس مذکر سرمون بالا باشه..!

مَردی گفتن زنی گفتن بابا...! ای بابا..!



امید و امید و باز هم امید

 به بزرگی گفتم که هوا خیلی ناجوانمردانه سرد و زمستونیه، دیگه بریدم، دیگه خسته ام..!

برگشت و نگاهی بهم کرد و گفت :«حواست هست که بهار نزدیکترین فصل به زمستونه؟؟»

گفتم آره خب،اما که چی...؟؟؟

گفت پس کلیدواژه ذهنت فقط یه کلمه باشه

گفتم چی؟

گفت: امید...امید...امید



شوخی ای به نام سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده..!

خب به لطف شرایط بسیار مساعد:| اقتصادی مملکت و سواستفاده هایی که از این آشفته بازاری که برای رقابت بر سر تیغیدن مردم بین شرکتهای تولیدی صورت گرفته اسم یه سازمان به طــــــــــــرز عجیبی ذهن منو مشغول کرده و اون سازمانی نیست جز « سازمان حمایت مصرف کنندگان » که اسم بسیار شکیل و جالبی داره..



خب حکمت تشکیل این سازمان همونطور که از اسمش پیداست اینه که باید از حقوق مردم مادرمُرده حمایت کنه و اون رو از کسانی که این حق رو سلب میکنن استیفا کنه، اما این داستان وقتی غمناکتر میشه که بدونیم مسئولان این سازمان توسط وزیر صنایع و معادن انتخاب میشن و مصرف کننده بدبخت یا همون مَردم هیچ نقشی درعزل و نصب مسئولان این سازمان ندارن...بعد شما نمیتونی انتظار داشته باشی که این سازمان به مشکلات مَردم رسیدگی کنه و پاسخگو باشه، چون هیچ گونه دینی و دلیلی برای پاسخگویی به مردم نداره.؟اما به جاش باید بابت مشکلات اون مسئول محترمی که ایشون رو نصب کرده حتما رسیدگی کنه تا میز ریاست رو از کف نده..! آری فراونند پارادوکس های اینچنین آزاردهنده..!


 پ.ن : افرادی که قراره از حقوق ما دفاع کنن در ذیل اومده :| خود بخوان حدیث مجمل از این حکایت..!

پسته این خندونِ گریه آور.!

حالا که داریم به بحبوحه شب های عید نزدیک میشیم، آجیل و تنقلات جزو آپشنهای اصلی برای بحث در بین خانواده ها محسوب میشه..ولی امسال سوژه اصلی این بحث، پسته خندون معروفه خودمونه....



 اونجا که ما هرطوریم که حساب کنیم، نمیتونیم بگنجونیم که چطور پسته ای که حاصل ایرانه قیمت صادراتیش، که جنس اعلاشه میشه کیلویی ۸دلار بعد همون پسته با کیفیت پایین تر برای مصرف داخل میشه چیزی حدود ۱۶دلار... 

ودر انتهای عرایضم، ای تو روحت پسته خندون که چشم ملت رو گریون کردی...


من باب گیاهخواری....

داشتم با یه ضعیفه ای! در مورد گیاهخواری بحث میکردیم..

ایشون گفتن که شما و امثال شما خیلی خوی حیوانی دارین..

گفتم چطور؟ گفت چطور دلتون میاد یه موجود زنده رو بکشین و برای بقاو لذت خودتون از گوشتش بخورین، و خیلی جدی به این بحث اعتقاد داشت..!

یکی نبود بهش بگه آخه بمب احساس ،اون گیاهیم که شما نوش جان میکنی شصت پای باقر! نیست و یه موجود زنده است..

حالا چون از کُشتن یه مجودی که خون میاد میشه یه کار حیوانی ولی اون یکی میشه یه کار انسانی....

جمع کن بابا

مجلات فرانسوی شیفته هنر گلیشفته یا.....!

خب خانم «گلشیفته فراهانی» لطف کردن و در صفحه فیسبوکشون «http://www.facebook.com/pages/Golshifteh-Farahani/30638898037» دوباره عکسایی که رو جلد مجلات فرانسوی کار شده رو قرار دادن،خب هیچ ایرادی به ایشون بابت  این کاروارد نیست اما روی صحبت این مطلب با همون مجلاتیه که راه به راه عکس ایشون رو، روی جلد مجله هاشون میذارن..مگه گلشیفته فراهانی در سینمای غرب و بالاخص فرانسه به جز ایفای نقشی کوتاه در کنار دی کاپریو و نقش یه فاحشه افغانی :| و رقاصه عرب و البته نقش کوتاه برهنگیشون چه نقش تأثیرگذاری رو در این سینما انجام داده که اینقد مورد توجه میشه...

به جرأت میتونم که نقشی که ایشون به عنوان یه مادر در فیلم «میم مثل مادر» یا نقش معشوقه ای که در فیلم «سنتوری» که باعث نجات یه هنرمند معتاد میشه کجا و اون نقش ها کجا..؟؟؟  مطمئناً و قطعاً نقشهایی ایشون در اون فیلمها ایفا کردن یه سر و گردن  از این چند نقش پیش افتاده در این فیلمها بالاتره..

البته جالب اینجاست که مطالب ارائه شده در صفحه فیسبوک ایشون شده جدلگاه افرادی که به قول شاهین نجفی:((کک میزنن وپا فیسبوک تز روشنفکری میدن.)) و از ایشون به عنوان یه هنرمند بدون مرز نا م میبرن  و عده دیگه ای که رگ خون پاک آریایی قلمبه میشه و به ایشون لقب فاحشه میدن که باعث آبروریزی قوم آریایی شده..!



البته در پایان این نکته رو بگم که هدف من در این پست فقط از دیدگاه هنری بود و اعتباری که از همین راه بدست آوردن و گرنه از لحاظ شخصی ایشون میتونن هرجور که خواستن رفتار کنن و هرچی که خواستن بپوشن و این ربطی به من وامثال من نداره...

 این قصه ادامه دارد..!