یادداشتهای گذری
یادداشتهای گذری

یادداشتهای گذری

شیوه نامه نقل و انتقال فرهنگیان سال تحصیلی 95-94 ویژه داخل استان گلستان اعلام شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان شیوه نامه نقل و انتقال فرهنگیان سال تحصیلی 95-94 ویژه داخل استانی اعلام شد. لازم به ذکر است شیوه نامه نقل و انتقال برون استانی فرهنگیان در تاریخ 21 اردیبهشت 94 در همین سایت درج شده است.


فایل های مربوطه 

اولین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان رامیان با حضور فیروزی معاونت سواد آموزی گلستان

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان رامیان اولین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی با حضور فیروزی معاونت سواد آموزی گلستان ، حجه الاسلام طاهری امام جمعه و اعضای شورا در فرمانداری برگزار شد.

   جواد صادقلو فرماندار رامیان در این جلسه ضمن تبریک عید بزرگ مبعث گفت: عید مبعث سالروز نزول انوار رحمت الهی و والاترین نعمات خداوند بر بشریت بوده و امید است بتوانیم از فیوضات  و رحمات این عید بزرگ استفاده کنیم.

   صادقلو در خصوص شعار دولت و ملت ،همدلی و همزبانی گفت: همدلی و همزبانی ابتدا باید دربین دولتمردان ایجاد شود تا بتوانیم باهم به مفاهمه مشترک در خصوص ارائه خدمات مطلوب به مردم برسیم.

     فرماندار رامیان هدف از تشکیل شورای پشتیبانی سواد آموزی در شهرستان  به پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاستهای کلان نظام را  ریشه کنی بی سوادی در شهرستان دانسته و خاطر نشان کرد: تلاش بر این است تا با همکاری مجموعه اعضاء در خصوص شناسایی بی سوادان شهرستان اقدام و با دقت نظر و جدیت و حساسیت در این خصوص اطلاعات بروز رسانی شده و در جهت از بین بردن معضل بی سوادی در شهرستان گام برداریم.

فیروزی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش پرورش نیز در این جلسه به تبیین وظایف شورای پشتیبانی سواد آموزی پرداخته و گفت: آموزش حق همه مردم بوده و عدالت آموزشی جزء سیاستهای مورد توجه مسئولین نظام  و دولت تدبیر و امید است. ایشان ریشه همه مشکلات جامعه را در بی سوادی دانسته  و از همه دستگاهها خواست تا با همکاری و همدلی بتوانند در اجرای هر چه بهتر برنامه ملی ریشه کنی بی سوادی در جامعه تلاش نمایند.

     رئیس شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان مقابله با بی سوادی را نیازمند یک کار فرهنگی و پیچیده دانسته و تاکید نمود: با استفاده از ظرفیت بخشداران، دهیاران ،شوراهای اسلامی شهر ها و روستاها،ائمه جمعه و جماعات ،روسای هیئات مذهبی و تمامی  نهادهای مرتبط ،تشویق سواد آموزان و ... می توان درخصوص اطلاع رسانی و ایجاد فرهنگ  مقابله با بی سوادی اقدام نمود.

وزیر آموزش و پرورش: تبدیل مدارس به قبرستان کامپیوترها، حاصل اجرای طرح هوشمندسازی بود

 وزیر آموزش و پرورش گفت: وضع موجود مدارس باید با وضع مطلوب تطبیق پیدا کند و نباید اجازه بدهیم مانند گذشته به نام هوشمندسازی، هزینه های زیاد به خانواده ها تحمیل شود و حاصل آن تنها تبدیل مدارس به قبرستان کامپیوترها باشد.
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تودیع و معارفه رئیس سابق و جدید مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات این وزارتخانه اظهار داشت: ساختار بزرگ آموزش و پرورش، تقسیم کار را ضروری می کند که این فرآیند بعضاً جزیره ای عمل می شد و هرچه زمان می گذرد هماهنگی تقریب نگرش ها بیشتر می شود.
وی با اشاره به کمبود منابع در آموزش و پرورش افزود: مدیریت نیروی انسانی و حرکت علمی و ساماندهی منابع انسانی موجب شد تا از نیروی انسانی به شکل مطلوب استفاده کنیم و هنر دولت تدبیر و امید این است که با منابع محدود کشور را اداره کند در حالی که دولت گذشته با نفت 140 دلاری با وضعیتی که همه می دانیم کشور را اداره کرد.
فانی با اشاره به تدبیر رئیس جمهور در مجموعه مدیریت کشور، ادامه داد: دولت تدابیری اتخاذ و علی رغم وجود محدودیت ها، کشور را به خوبی اداره کرده است.
وی بر بهسازی نیروی انسانی تأکید کرد و گفت: ما نیازمند یک فرآیند علمی و مدرن برای بهسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش هستیم و بهسازی نیروی انسانی حتی از تربیت معلم هم مهمتر است.
وزیر آموزش و پرورش از ارتقای مدیریت ‌آموزشگاهی به عنوان کلید توسعه آموزش و پرورش نام برد و افزود: ارتقای مدیریت آموزشگاهی در مدارس باید با جدیت دنبال شود.
وی تأکید کرد: با این تعداد نیروی انسانی در آموزش و پرورش فرصت بهبود شرایط در کشور به حد مطلوب نخواهد رسید و ناچاریم تعداد و توسعه نیروی انسانی را در آینده به گونه ای مدیریت کنیم که بدانیم طی 10 سال آینده روند نیروی انسانی در آموزش و پرورش چگونه خواهد بود.
فانی خواستار مدیریت یکپارچه سیستم ها در این وزارتخانه شد و ادامه داد: برای هم افزایی و بهبود عملکرد، سازمان ویژه ای جز مدیریت یکپارچه سیستم ها نداریم.
وی با اشاره به تعریف مدارس هوشمند، خاطرنشان کرد: وضع موجود مدارس باید با وضع مطلوب تطبیق پیدا کند و نباید اجازه بدهیم مانند گذشته به نام هوشمندسازی، هزینه های زیاد به خانواده ها تحمیل شود و حاصل آن تنها تبدیل مدارس به قبرستان کامپیوترها باشد.
وزیر آموزش و پرورش مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات را مغز متفکر آموزش و پرورش خواند و تصریح کرد: همه باید کمک کنند این مرکز به جایگاه واقعی خود برسد.

سیدحسن خمینی در استان گلستان

حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی یادگار گرانقدر امام خمینی (ره) ، به استان گلستان سفر می کند.

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نورمفیدی، رضا جعفری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان اعلام کرد: این سفر به منظور گرامیداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

وی گفت: زمان و برنامه ای سفر یادگار امام راحل متعاقبا اعلام می گردد.

اندر احوالات صداوسیما :تخم مرغ شانسی یا خاک بر سر ما

این واقعا فاجعه است که تنها برنامه پر بیننده تلویزیون خندوانه باشد. برنامه ای که فصل اول آن موفق بود و فصل دوم آن، هم افت کرده و هم انتخاباتی شده است. از الان پای کاندیداهای اصولگرایان برای انتخابات مجلس به این برنامه باز شده است. یک شب حسینی وزیر ارشاد احمدی نژاد و یک شب هم دبیر نواصولگرایان. باید منتظر ضرغامی ها و چهره های دیگر هم باشیم تا از این تخم مرغ شانسی بالاخره چند نفری رای بیاورند و به مجلس راه پیدا کنند. نمونه چنین برنامه ای صندلی داغ بود که خوب شروع شد و بعد ابزار سیاسی شد. آقای قالی باف هم با لباس نظامی به آن برنامه پاگذاشت و پایان فصل لباس نظامی را از تن بیرون آورد تا سیاستمدار شود و رییس دولت. که البته بخت با او یار نبود. 


تلویزیون ایران روزهای حضیض خود را می گذارند؛ 48 سال سن دارد. 37 سال است که از انقلاب می گذرد. 
هزاران نفر کارمند دارد. 
بودجه ۱٬۵۸۰ میلیارد تومانی دارد ؛
درآمد هنگفت از محل تبلیغات بازرگانی در زمان پخش دارد؛
از تمام مشترکان برق در ایران آبونمان دریافت می کند ؛ 
گفته می شود مبلغی با عنوان عوارض توسعه شبکه صدا و سیما از فروش هر دستگاه تلویزیون می گیرد ؛ 
از تیم‌های ورزشی مورد نمایش در اوقات خاص مبلغی را دریافت می کند ؛ 
درآمدی از شرکت صنعتی سیما چوب دارد ؛ 
درآمدی از انتشارات سروش دارد؛ 
درآمدی از روزنامه جام جم دارد ؛ 
درآمد حاصل از شرکت صوتی و تصویری سروش دارد 

اما باز تنها برنامه پربیننده اش فقط خندوانه است. هیچ برنامه ای که مردم را میخکوب کند ندارد. 

البته معتقدم که محمد سرافراز ویرانه تحویل گرفته است. اگرچه نجیبانه چیزی نمی گوید اما برادر ضرغامی در دوره 10 ساله خود مردم را از تلویزیون ایران تاراند. مردم را پر داد به سوی بام همسایه. بدبختانه آنجاست که کارگردان سریال کلاه پهلوی می آید و با غرور می گوید می خواهد فاطما گل ایرانی بسازد. ای خاک بر سر ما. آقای ضرغامی چه کردی با تلویزیون ایران؟ تلویزیون ایران شده بود پاتوق ثابت مداحان سیاسی و نمایش های بی نمک و مبتذل. گه گاه برنامه برنامه خوبی دیده می شد که این نه حاصل تلاش مدیریت آن دوره که نبوغ فیلمساز بود. مثل سریال تحسین شده مختار و کلاه قرمزی

من ترجیح می دهم سه شبکه تلویزیونی داشته باشم ولی هر سه سرشار از برنامه های متنوع و جذاب. برنامه هایی که نه تبلیغاتی باشد و نه انتخاباتی. سرگرم کننده باشند. علاقه ندارم 50 شبکه تلویزیونی باشد و هیچ برنامه بدرد بخوری در آن یافت نشود. ضمن آن که پول آن برنامه از جیب مردم برداشته شود. 
وضعیت امروز تلویزیون ایران، وضعیت تخم مرغ شانسی است. کنترل به دست باید از این شبکه به آن شبکه کوچ کنی. بگردی. بالا و پایین کنی تا بلکه چیزی برای دیدن پیدا کنی. که اگر نباشد که غالبا نیست کوچ کنی به بام همسایه. و این دوران حضیض است برای یک شبکه تلویزیونی. نه برنامه ای خوبی . نه تولیدی . نه خلاقیتی. نه کار جدیدی. در کنار اینها حذف یک جریان سیاسی و تبلیغ جریان سیاسی دیگر را هم بیفزایید. حیف این همه پول و آن همه وقت. 

بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش : مجوز پنج هزار ردیف استخدامی را از سازمان مدیریت اخذ کرده ایم

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان رامیان جلسه ی پیگیری مشکلات آموزشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان با حضور بطحایی معاون توسعه مدیریت پشتیبانی، مجاوری مشاور اجرایی معاون توسعه ، وطنی مدیر کل آموزش و پرورش گلستان و جواد صادقلو فرماندار شهرستان رامیان روز چهارشنبه مورخه 23/2/94در ساختمان محیط بانی شش آب برگزار شد.

   بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: 760منطقه آموزشی داریم که 60درصد از حیث اقتصادی مشکل دارند و تلاش می کنیم حداقل امکانات را برای تحصیل آینده سازان جامعه فراهم کنیم و سهم مناطقی که کمک مردمی کمتر است سرانه بیشتری اختصاص دهیم. 

 وی خاطر نشان کرد: برنامه داریم از مناطقی که توانایی مردم برای مشارکت بیشتر است برای مناطقی که مردم توانایی ندارند استفاده کنیم.

 وی افزود: در کل کشور 10 مرکز را به عنوان قطب درمان فرهنگیان انتخاب کرده ایم و مراکزی را برای اسکان فرهنگیان صعب العلاج درست کرده ایم که به صورت رایگان می باشد و این کار باعث می شود هزینه های فرهنگیان کاهش یابد.

   وی گفت: مدارس ییلاقی را جهت استفاده فرهنگیان تجهیز می کنیم و از این ماه سرانه ای را به صورت ماهیانه به این امر اختصاص خواهیم داد.

  وی هم چنین در خصوص آزمون استخدامی گفت: مجوز 5هزار ردیف استخدامی را از سازمان مدیریت اخذ کرده ایم و مشغول تهیه مقررات مربوط به داوطلبین هستیم که علاقه مند به پذیرش در آموزش و پرورش هستند و پس از تایید سازمان مدیریت مقدمات آزمون برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد : تلاش می کنیم این آزمون قبل از آغاز سال تحصیلی برگزار شود و افراد حائز شرایط بتوانند در دوره یک ساله که در دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد تحصیل کنند و در مهر 95 از آن ها در واحد های آموزشی استفاده کنیم.

پرواز بی فرود یاک 40/ فرودگاهی که با تشییع نمایندگان بین المللی شد

صبحگاه 27 اردیبهشت 1380 آن هنگام که هنوز تاریکی شب با سپیدی صبح وداع نکرده بود سانحه ای دلخراش، گلستان را در بهت و اندوه از دست دادن نمایندگان فقیدش در یک پرواز بی فرود، فرو برد.

مدتی از تاخیر قانونی و همیشگی هواپیما گذشت، اما هنوز خبری از رسیدن این پرواز برای افتتاح رسمی فرودگاه گرگان نبود، تاخیر بیشتر و دلهره و اضطرابها  بیش از گذشته می شد و سرانجام شایعه سقوط، رنگ واقعیت گرفت و خبری ناگوار در سراسر استان پیچید.

 پخش این خبر غوغایی در استان گلستان و شهر گرگان ایجاد می کند. برای یافتن محل سقوط، نیروها بلافاصله جستجو را آغاز می کنند اما باران، کولاک و مه ارتفاعات خرچنگ در استان مازندران، کار را بسی سخت کرده است، از جستجوها یک روز گذشته اما خبری نیست و با گذشت دو روز از سانحه سقوط هواپیما یاک 40 مردم استان گلستان هنوز هم در بهتی عظیم فرو رفته و باور این فاجعه بر آنان سخت است.
 
فاجعه ای که در آن مردم استان مدافعان حقوق خود در مجلس شورای اسلامی را از دست دادند، مدافعانی که شعار آنها کار و تلاش برای موکلان خود " از بامدادان تا بامدادان بود".
 
با پخش اخبار دقیق سانحه در بعدازظهر جمعه، بغض در گلو مانده مردم استان به یکباره ترکید و خبر از دست دادن برگزیدگان آنان برای خدمت، سیل اشک را بر گونه ها جاری ساخت.
 
فرودگاهی که با تشییع پیکرهای مطهر نمایندگان بین المللی شد
 
مسافران این پرواز بی فرود، وزیر راه و ترابروقت، هیئت همراره و هفت نماینده استان در مجلس شورای اسلامی بودند و قرار بود که با حضورشان فرودگاه بین المللی گرگان افتتاح شود که در نهایت با تشییع پیکرهای مطهرشان این پروژه افتتاح شد.
 نگاهای چشم انتظار همه به آسمان بود و سرانجام بعد از ساعتها جستجو خبر سقوط مسافران پرواز اعلام شد و پیکر مطهرشان ابتدا در تهران با حضور رهبر معظم انقلاب و مقامات لشگری و کشوری تشییع می شود و در گلستان نیز هفت روز عزای عمومی اعلام می شود.
 شهید قلمداد شدن نمایندگان فقید گلستان از جمله خواسته های خانواده و مسئولان استان است که سالهای سال همچنان در دست پیگیری است و نیاز است مجلس نیز با پیگیری این خواسته به مسئولان منطقه برای تحقق این آروز کمک کند.
 از سوی دیگر، با توجه به اینکه نمایندگان فقید گلستان در راه خدمت رسانی به مردم منطقه و بررسی مسائل استان جان خود را فدا کرده اند، این سئول مطرح می شود که در مجلس آیا یادی از این نمایندگان فقید می شود؟
 در این سانحه مردم گرگان و آق قلا حجت الاسلام "قربانعلی قندهاری" را از دست دادند که درآغاز دوره دوم نمایندگی خود نشان داده بود چه ظرفیتهای بالایی برای دفاع از حقوق موکلان خود دارد و به عنوان یک نماینده قوی و صاحبنظر شناخته شده بود.
 "غلامعلی هزارجریبی" دیگر خدمتگزاری بود که این منطقه از خدمات وی محروم ماند، وی از خانواده معزز شهدا و فردی مردمدار و دلباخته راه امام خمینی(ره) بود.
صداقتی که مردم در "اترک طیار" نماینده گنبد دیدند از دلایل اصلی انتخاب وی به مصدری شد که موکلان وی امید خدمت در این سنگر را داشتند اما با سقوط یاک 40 او نیز به شهدا پیوست.
 محبوبیت دکتر "عظیم گل" به عنوان فردی ساده زیست و کسی که طعم تلخ فقـــر را با تمام وجود چشیده و درد آشنای مردم محروم خطه بندرترکمن، کردکوی و بندرگز بود که سقوط این هواپیما اجازه خدمت را به او نداد.
 "علی کوهساری" جوانترین نماینده مجلس ششم را مردم خطه آزاد شهر و رامیان به دلیل تلاش و کوشش شبانه روزی اش برگزیدند که پیش از رفتن به مجلس در کسوت عضویت شورای شهر آزادشهر آن را به ثبوت رسانده بود.
 "سید منصور حسینی" نماینده مردم مینودشت نیز در مردمداری مثال زدنی بود و همین ویژگی بارز بود که وی را از مناصب بالای شرکت مخابرات که در سایه تخصص خود بدان دست یافته بود، جدا کرد و خدمت به مردم محروم مینودشت را سرلوحه امور خود قرارداد.
 تعهد دکتر "محمدصادق صادقی" نماینده مردم علی آباد کتول از انتصاب وی به خانواده معزز شهدا نمایان است و وی توفیق خدمتگزاری به مردم در کسوت نمایندگی مجلس را در سایه اخلاصی که باعث سالها حضور در جبهه های جنگ شد، به همراه مدارج بالای علمی به دست آورده بود.
 علاوه بر هفت نماینده مردم استان گلستان "معمی هلاکو" نماینده سابق مردم گنبد در مجلس شورای اسلامی که عضو هیئت مدیره تهیه و تولید بالاست راه آهن جمهوری اسلامی بود نیز از کسانی است که در این سانحه به دیدار حق شتافت.

معاون سیاسی وزارت کشور سخنران مراسم سالگرد شهدای یاک 40

به گفته رئیس ستاد یادواره یاک 40 مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور سخنران چهاردهمین یادواره می باشد.

علی کلاتی در گفتگو با گرگان خبر عنوان کرد مهندس محمدحسین مقیمی سخنران چهاردهمین سالگرد شهدای یاک 40 در مصلی وحدت گرگان خواهد بود.مقیمی متولد خمین، کارشناس ارشد مهندسی مکانیک  و در حال حاضر رئیس ستاد انتخابات کشور و معاون سیاسی وزارت کشور می باشد.


گفتنی است چهاردهمین سالگرد یادواره شهدای یاک 40 پنج شنبه 24 اردیبهشت در مصلی وحدت گرگان با اقامه نماز مغرب و عشا به امامت آیت الله نورمفیدی آغاز و با سخنرانی مهندس مقیمی و صرف شام پایان می یابد.

 

بایرن مونیخ 3 (3) - (5) 2 بارسلونا: پرواز بارسلونا به برلین از آسمان مونیخ

شاگردان لوئیز انریکه در تیم فوتبال بارسلونا موفق شدند با برتری در مجموع دو مسابقه برابر بایرن مونیخ برای هشتمین بار در تاریخ خود راهی فینال رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شوند.

گزارش بازی

 از ساعت 23:15 دقیقه دیشب به وقت تهران از چارچوب اولین دیدار دور برگشت از مرحله نیمه نهایی رقابت های این فصل لیگ قهرمانان اروپا شاگردان پپ گواردیولا در استادیوم خانگی خود آلیانز آره نا برای جبران شکست 3-0 دیدار رفت و با قضاوت مارک کلاتنبرگ انگلیسی به مصاف تیم آماده این هفته های فوتبال اروپا، بارسلونا رفتند.

نیمه نخست را مونیخی ها با شور و اشتیاق فراوان تهاجمی آغاز کرده اما در یک ضد حمله ایوان راکیتیچ با نویر تک به تک شد تا اولین موقعیت بازی برای بارسلونا رقم بخورد. پس از این صحنه شاگردان گواردیولا فشار خود را حفظ کرده و پیش از دقیقه 10 با ضربه سر بن عطیه به گل رسیدند. پس از این گل و در حالی که امید به اردوی بایرن بازگشته بود آبی اناری ها توانستند با استفاده از دو ضد حمله در فاصله 8 دقیقه با هنرنمایی نیمار برزیلی به گل رسیده تا خیال هواداران خود را از بابت صعود راحت کنند.

در ادامه اما باز هم این باواریایی ها بودند که ناامید نشده و با ادامه حملات خود در چند صحنه با حرکات شواین اشتایگر، مولر و لواندوفسکی تا آستانه رسیدن به گل دوم خود پیش رفتند که سوپرواکنش های تراستگن که حتی در یک صحنه توپ را از روی خط دروازه به بیرون کشید مانع آن شد تا در نهایت نیمه اول با برتری اسپانیایی ها به پایان برسد.

نیمه دوم اما کاملا متعلق به بایرن مونیخ بود. انریکه در همان ابتدا در تعویضی شاید نادرست سوارز را از بازی بیرون کشید و پدرو را وارد زمین کرد تا به همگان نشان دهد خیالش از صعود به فینال بازی ها راحت است. این آسودگی خیال در زمین نیز به بازیکنان بارسا منتقل شد و آن ها با ارائه یک بازی ضعیف و بدون اشتیاق توپ و میدان را کاملا به باورایی ها تقدیم  کرده و آن ها نیز با ارائه یک فوتبال زیبا توانستند دو گل آموزشی و تماشایی را توسط لواندوفسکی و مولر به ثبت ّرسانند.

 کار به جایی رسید که انریکه احساس خطر کرده و جرمی متئو را به جای راکیتیچ وارد میدان کرد. تا کمی از فشار باواریایی ها کاسته شود. اما این حربه نیز کارساز نبود و شاگردان گواردیولا باز هم با در اختیار گرفتن مالکیت توپ موفق بوده و حتی می توانستند به گل چهارم خود نیز دست یابند که در نهایت این اتفاق با واکنش های تراستگن به وقوع نپیوست تا آبی اناری ها با برتری 5-3 در مجموع دو مسابقه  برای هشتمین بار در تاریخ خود راهی فینال رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شوند.

شرح گل های بازی

  دقیقه 7 (1-0، بن عطیه): کرنر ارسالی ژابی آلونسو را مهدی بن عطیه بدون هیچ مزاحمتی با ضربه سر خود به گوشه دروازه بارسلونا فرستاد.

 دقیقه 15 (1-1، نیمار): پاس در عمق تماشایی مسی در مقابل دروازه به لوئیز سوارز رسید تا وی با پاس در عرض خود نیمار را در مقابل دروازه خالی نویر به گل برسد.

  دقیقه 29 (2-1، نیمار): باز هم همکاری MSN و یک گل دیگر! این بار ضربه سر مسی در میانه میدان با فرار سوارز همراه شد تا پاس دقیق وی به نیمار با مهار عالی و ضربه چکشی دقیق وی به گل برتری بارسلونا تبدیل شود.

 دقیقه 59 ( 2-2، لواندوفسکی): توپ در پشت محوطه جریمه به لواندوفسکی رسید تا وی با حرکت هنرمندانه خود خاویر ماسکرانو رو پشت سر گذاشته و با یک بغل پای بی نقص توپ را به گوشه دروازه تراستگن بفرستد.

  دقیقه 74 ( 3-2، مولر): این بار توپ در روی خط محوطه جریمه به توماس مولر رسید تا او باشد که با بغل پای تماشایی و دقیق خود هیجان را به بازی برگرداند.

ترکیب دو تیم و آمار نهایی بازی

طرح 3 فوریتی «توقف مذاکرات هسته‌ای تا قطع تهدیدات آمریکا» + امضای دو تن از نمایندگان استان گلستان

با امضای آقایان نظری مهر و طاهری نمایندگان استان #گلستان،طرح 3 فوریتی «توقف مذاکرات هسته‌ای تا قطع تهدیدات آمریکا» با 80 امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد.متن کامل این طرح که با عنوان «طرح دفاع اسلامی و انقلابی و قانونمند از عزت، عظمت، هویت، شخصیت و اقتدار ملت ایران در طول ادامه مذاکرات هسته‌ای» تدوین شده به شرح ذیل است:

مقدمه (دلایل توجیهی)

یکی از مسائل اساسی کشور رصد نوع برخورد دشمنان با نظام جمهوری اسلامی ایران است. در طول 35 سال گذشته همواره و همیشه هیبت انقلاب اسلامی ایران و حضور دائمی مردم در صحنه، دشمنان جمهوری اسلامی را بهت‌زده و ذلیل کرده است و این هیبت مرهون خون شهدای انقلاب، دفاع مقدس و خون دانشمندان هسته‌ای ماست. این هیبت مرهون ایستادگی 35 ساله مردم انقلابی و بصیر جمهوری اسلامی است و این عظمت باید حفظ شود و اگر نتوانیم این عظمت جهانی را حفظ کنیم باید شاهد و منتظر تهدیدات متعدد دیگری باشیم.

دولت آمریکا هنوز سوابق سیلی‌های که از ملت ایران خورده است را فراموش نکرده و خوب می‌داند در صورت بروز غلطی از سوی آنان چه پیامدهایی در سراسر جهان در انتظارش است.لذا با عنایت به گستاخی بیش از حد دولت آمریکا و تداوم تهدیدات مقامات این کشور که در بیانات دردمندانه ولی‌امر مسلمین در دیدار با فرهنگیان به سمع و نظر ملت عزیز و همه مسئولان، نخبگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید که فرمودند «همه توجه داشته باشند هم مسئولین سیاست خارجی ما، هم مسئولین گوناگون دیگر، هم نخبگان جامعه، یک ملت اگر نتواند از هویت خود، از عظمت خود، آنچنان که هست در مقابل بیگانگان دفاع کند، قطعاً توسری خواهد خورد، برو برگرد ندارد، باید قدر شخصیت و هویت خود را دانست. بنده با مذاکراتی که در زیر شبه تهدید انجام بگیرد، موافق نیستم بروند حرف بزنند، مذاکره کنند، به توافق برسند، اشکالی ندارد. البته در حالی که آن خطوط اصلی را رعایت کرده باشند. لکن به هیچ وجه تحمیل را قبول نکنند، زور را قبول نکنند، تحقیق را قبول نکنند، تهدید را قبول نکنند».

بر اساس این مواضع قاطع،‌ انقلابی و حکیمانه رهبر معظم برای دفاع قانونمند از عزت، اقتدار، شخصیت، هویت و عظمت ملت عزیز ایران در برابر هتاکی‌های نظام سلطه و دولت مستکبر آمریکا ماده واحده ذیل را تنظیم و در گردش تصویب در صحن مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

ماده واحده

دولت و مسئولین سیاست خارجی و اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای موظفند هر گونه ارتباط و مذاکره با آمریکایی‌ها در موضوع هسته‌ای را  تا زمانی که دولت آمریکا رسماً و علناً تهدید ملت قهرمان ایران را کنار نگذارند، قطع نموده و مذاکره را با بقیه گروه 1+5 بدون حضور آمریکایی‌ها ادامه دهند.

بزرگترین بازسازی مسیر ریلی گلستان آغاز شد

صبح امروز سه شنبه۲۲اردبیهشت ماه؛ بزرگترین مسیر ریلی استان گلستان با حضور استاندار گلستان و مقامات استانی در شهرستان بندرگز آغاز شد.میرزایی فرماندار شهرستان بندرگز در این خصوص گفت: پروسه بهره برداری از این مسیر ۸ ماه زمان خواهد برد که ابتدا مسیر جدیدی از ایستگاه راه آهن شهرستان بندرگز به سبزدشت (قره تپه) احداث خواهد شد و سپس مسیر قبلی این خط بازسازی می شود. وی در خصوص این مزیت تغییر این خط چه می باشد گفت: یکی از معایب خط فعلی فرسوده بودن مسیر بوده است که قطار ها با سرعتی بالغ بر ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کردند اما با احداث این خط جدید سرعت قطار در این مسیر بالای ۱۲۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

لازم به ذکر است این پروژه ۸ ماه زمان خواهد برذ.

جلسه معاونت سوادآموزی با رئیس اداره فنی و مهندسی راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی استان گلستان


این جلسه با حضور معاون سوادآموزی اداره کل و سرهنگ بزی رئیس اداره فنی و مهندسی راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی استان در روز دوشنبه مورخه 21/2/94 ساعت 10:20 دقیقه صبح در دفتر معاون سوادآموزی تشکیل شد.



عبدالحکیم فیروزی معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گفت:در اجرای بهینه تصویب نامه به شماره 145901/ت50117ه- مورخ 2/12/1393 هیئت محترم دولت و عملیاتی نمودن ردیف 3 بند الف مصوبه مبنی براینکه از ابتدای سال 1395 راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است افراد بی سواد متقاضی اخذ یا تمدید گواهینامه رانندگی( برای افراد زیر 50 سال) منوط به اخذ و ارایه مدرک دوره سوادآموزی خواهد بود. براساس آن نیاز به همکاری نیروی انتظامی بخصوص راهنمایی و رانندگی استان جهت اطلاع رسانی و آمادگی اذهان عمومی برای عملیاتی شدن این مصوبه خواهیم داشت. سرهنگ بزی رئیس اداره فنی و مهندسی راهنمایی و رانندگی استان گفت: برای آگاهی از این مصوبه هیئت دولت توسط معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ، زمینه مصاحبه رادیویی و تلویزیونی و یا بصورت زیر نویس تلویزیونی پوشش خبری داده شودواز جمله راهکارهایی که جهت اطلاع رسانی مراجعه کنندگان می توان استفاده نمود: از افرادی که در آزمایشات گواهینامه رانندگی مراجعه می نمایند؛ وهمچنین با نصب بنر و بروشور های تبلیغی در شعبات راهنمایی و رانندگی استان و شهرستان ها و در دفاتر پلیس +10 تبلیغات گسترده ای شودو علاوه بر آن جهت شرکت در آیین نامه کتبی راهنمایی و رانندگی روزانه 400 نفر شرکت می نمایند، که از این ظرفیت جهت آگاهی این مصوبه می توان بهره برداری نمود. 

درمانگاه فرهنگیان گرگان به مناسبت هفته معلم خدمات ویژه به همکاران ارائه نمود

به گزارش مرکزاطلاع رسانی وروابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان درمانگاه فرهنگیان گرگان به مناسبت هفته معلم خدمات ویژه به همکاران ارائه نمود.

با عنایت به تاکید مقام عالی وزارت و توجه و اهتمام ویژه مدیرکل آموزش و پرورش استان بر تکریم و ارائه خدمات شایسته و مطلوب به همکاران و دانش آموزان ، در همین راستا درمانگاه فرهنگیان گرگان در هفته معلم نسبت به ارائه خدمات رایگان و با تخفیف اقدام نمود.

علی اکبر قندهاری رئیس اداره تعاون و امور رفاهی گفت: این خدمات شامل معاینات پزشکی، تزریقات،تست قند خون، تست نوار قلب، رادیوگرافی دندان به صورت رایگان و تخفیف 35 درصدی در کارهای دندانپزشکی و... بود.

قندهاری افزود در طول این هفته، 225 نفر معاینه پزشکی، 385 نفر تزریق، 25 نفر تست قند خون ، 17 نفر تست قند خون،22 نفر رادیوگرافی دندان به صورت رایگان از خدمات ارائه شده بهره مند گردیدند.خدمات دندانپزشکی با تخفیف 30 درصدی نیز از جمله خدمات ارائه شده بوده است.

قندهاری در پایان افزود: ارزش ریالی خدمات ارائه شده در این هفته به همکاران و دانش آموزان 25000000 ریال بود.

آغاز فراخوان از فرهنگیان در باره طرح رتبه بندی معلمان

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ، از آغاز فراخوان « طرح رتبه بندی معلمان» خبر داد.این مرکز، فرهنگیان سراسر کشور را به ارائه دیدگاه،  نظر و پیشنهاد در باره شاخص های طرح رتبه بندی معلمان فراخواند .


فرهنگیان استان گلستان می توانند تا پایان خرداد ماه از طریق پست الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش ertebat@medu.ir  یااز طریق پست الکترونیکی اداره کل آموزش و پرورش گلستانravabet@goledu.ir   ویا با شماره تلفن های ارتباطات مردمی این مرکز با شماره تلفن های 82282114-82282113 و 88894105- 021  و یا  از طریق بخش های «سخن شما با وزیر» و «ارتباطات مردمی» موجود در پایگاه رسمی اطلاع رسانی این وزارتخانه به آدرس www.medu.ir  و بخش نظر سنجی در سایت اطلاع رسانی آموزش و پرورش گلستان به آدرسhttp://golestan.medu.ir/portal/Home مطالب و نظرات خود را ارسال و در این فراخوان شرکت نمایند.

شیوه نامه نقل و انتقال برون استانی فرهنگیان سال تحصیلی 95-94 اعلام شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان شیوه نامه نقل و انتقال فرهنگیان سال تحصیلی 95-94 اعلام شد. متقاضیان انتقال برون استانی در صورت دارا بودن شرایط مندرج در شیوه نامه می توانند با مراجعه به سایت نقل و انتقال (ent.medu.ir) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

 


لینک خبر


تشکیل کارگاه آموزشی سامانه سوادآموزی در استان گلستان

بنا بر گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، به نقل از معاونت سوادآموزی در راستای نصب راه اندازی سامانه جدید سوادآموزی موضوع نامه شماره 343/2/94/24 تاریخ 13/2/94 مدیر کل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی و به استناد نامه شماره 105/61720/2700 تاریخ 16/2/ 94 ؛ اولین جلسه کارگاهی- آموزشی استانی تشکیل گردید.

 
عبدالحکیم فیروزی معاون سوادآموزی با اشاره به وضعیت بی سوادی و حجم ابلاغی استان ، برنامه های کاری سال 94 معاونت سوادآموزی را تبیین کردند و افزودند با توجه به اینکه کلیه فعالیت های سوادآموزی از طریق ثبت در سیستم سامانه قابلیت اجرا پیدا می کند و بنا بر اظهارات کارشناسان مجری سامانه جدید از مشکلات کمتری برخوردار است امیدواریم با فراگیری کامل مراحل مختلف کار در اجرای برنامه های سال 94 موفق باشید. در ادامه کاویان کارشناس سنجش تحصیلی و مسئول سامانه استان توضیحات تئوری راه اندازی سیستم سامانه را تشریح کرده و سپس اقدام به نصب سامانه جدید در سیستم سوادآموزی شهرستان ها انجام و در ادامه اشاره کرد از آنجایی که نسخه جدید بر اساس نگرش سیستمی(ساختار سازمانی) طراحی شده لذا انتظار می رود ؛ شرایط به گونه ای مدیریت شود که با اجرای این نسخه فرایندهای عملیاتی توسط کارشناسان تخصصی مربوطه ثبت، نظارت و کنترل شده و از واگذاری تمام امور سامانه به یک نفر جدا خودداری شود. 

قیمت کتاب‌های درسی در سال تحصیلی 94-95 اعلام شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از سازمان پژوهش و برنامه ریزی، لیدا نیک روش با اشاره به اینکه قیمت کتاب‌های درسی پایه چهارم ابتدایی،‌پنجم ابتدایی و نهم هنوز اعلام نشده است،‌ اظهار داشت: علت اینکه قیمت کتاب‌های درسی این سه پایه اعلام نشده به دلیل جدیدالتالیف بودن کتاب‌های دو پایه پنجم و نهم و تغییر در کتاب‌های هدیه‌‌های آسمانی و علوم پایه چهارم است.

وی با اشاره به اینکه قیمت کتب درسی پایه چهارم، پنجم و نهم طی دو هفته آینده اعلام می‌شود، افزود: در مجموع قیمت کتاب‌های درسی در مقایسه با سال گذشته 12 تا 14 درصد افزایش داشته است.

قیمت کتاب‌های درسی دانش آموزان برای سال تحصیلی 94-95 بدین شرح است:

اول ابتدایی 12 هزار و 300 تومان.                                                    دوم ابتدایی 13 هزار و 500 تومان.

سوم ابتدایی 17 هزار تومان.                                                           چهارم ابتدایی متاقبا اعلام خواهد شد

پنجم ابتدایی متعاقبا اعلام خواهد شد.                                              ششم ابتدایی 19 هزار و 300 تومان.

قیمت کتاب‌های دوره متوسطه اول                                                 پایه هفتم 35 هزار و 600 تومان.

پایه هشتم 29 هزار و 500 تومان.                                                   پایه نهم متعاقبا اعلام خواهد شد.

قیمت کتاب‌های درسی دوره متوسطه دوم                                    سال دوم تجربی 34 هزار و 400 تومان.

سال دوم ریاضی 34 هزار تومان.                                                 سال دوم انسانی 35 هزار و 900 تومان.

سال سوم تجربی 30 هزار و 100 تومان.                                     سال سوم ریاضی 37 هزار و 800 تومان.

سال سوم انسانی 32 هزار و 200 تومان.                                      پیش دانشگاهی تجربی 21 هزار و 200 تومان.

پیش دانشگاهی ریاضی 21 هزار تومان.                                      پیش دانشگاهی انسانی 21 هزار و 300 تومان.

پیش دانشگاهی هنر 37 هزار و 900 تومان.

آمارهایی تأمل‌برانگیز درباره «پورشه در ایران»

پورشه و پورشه‌سواران، هرچند وقت یکبار سر زبان‌ها می‌افتند و همین زمان‌ها هم هست که همه به این موضوع فکر می‌کنند یک‌مرتبه چه شد و این طبقه از کجا سر برآورد و گسترش پیدا کرد. طبقه‌ای که با میزان پولی که بابت همین خودروشان هزینه کرده‌اند، طبقه‌ای مافوق دهک‌های جامعه به حساب می‌آیند. همین گروه نوظهور که تا قبل از سال‌های 87 و 88 عملا جایگاهی نداشتند، به یک باره در سال‌های دولت‌های احمدی‌نژاد بوجود آمدند و خیابان‌های شهر، پر شد از خودروهای لوکس و آنچنانی که بعضی‌هایشان هم به اصطلاح با «دور دور کردن»، جاده‌های شهر را زیر پا می‌گذاشتند.
قیمت پورشه اندازه یارانه حدود34هزارنفر در ایران است
به هرحال، نگاهی به آمار گمرک، وجود این طبقه و واردات پورشه در سال‌های مختلف، خودش گویای مطلب است. پورشه‌هایی که سال 88، حدود 230 دستگاه به کشور وارد شده بود و به یکباره سال 90، به حدود 570 دستگاه رسید و تقریباً رشد دو برابری پیدا کرد. البته آمار واردات خودروهای لوکس و بالای 2500 سی‌سی، بیش از این میزان است. سال 88، بیش از 30 هزار دستگاه لوکس به کشور وارد شده بود و حالا در سال 93 به 133 دستگاه کاهش پیدا کرده است. شاید اولین چالش بزرگی که بر سر وجود این گروه ایجاد شد، به سال‌های آخر دولت احمدی‌نژاد برگردد؛ سالی که در آن مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت و درمان دولت دهم، دست به افشاگری زد و گفت دولت پول دارو را صرف واردات پورشه و خودروهای لوکس کرده است. درست همان زمانی که کمبود دارو و صف‌های طولانی مقابل داروخانه‌ها صدای همه را درآورده بود. البته یک هفته بعد از ماجرا، دستجردی از وزارت عزل شد. به هرحال تنها زن کابینه احمدی‌نژاد حق داشت؛ چراکه فقط طی سال‌های 90 و 91، 1071 دستگاه پورشه به کشور وارد شده بود که این میزان از دستگاه پورشه، تنها بخشی از واردات خودروهای لوکس بود.

سری دوم چالش به سال اول ریاست جمهوری حسن روحانی رسید؛ سالی که در آن دولت واردات خودروهای لوکس بالای 2500 سی‌سی را ممنوع کرد. البته در ابتدا ثبت سفارش خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی از مهرماه 91 ممنوع شد، مگر در موارد خاص که براساس مجوز هیأت وزیران واردات این نوع از خودرو انجام می‌شده است. این موارد (موارد خاص) هم شامل ورزشکاران برتر، جانبازان بالای 70 درصد و ساکنین جزیره ابوموسی می‌شد، اما اسفندماه سال 92 ثبت سفارش خودرو با حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی به طور کامل ممنوع شد به طوری که حتی این افراد خاص هم اجازه ثبت سفارش و واردات این نوع خودروها را نداشتند.

ولی‌الله افخمی‌راد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در این باره گفته بود: برخی مجوزهای خاص مثلاً برای ورزشکاران و اهالی بومی جزیره ابوموسی از گذشته برای واردات این خودروها وجود داشته که محملی برای واردات این خودروها بود. این مجوزها خیلی به نفع اهالی این جزیره نبوده و دلالان مجوز خودروهای میلیاردی را پنج تا 25 میلیون از آنها خریداری می‌کردند. به این ترتیب، یک سری افراد، در نهایت با 25 میلیون تومان، صاحب ماشین‌هایی میلیاردی مثل پورشه می‌شدند.

البته واردات پورشه به چشم بعضی مسئولان آنقدر زیاد بود که افرادی مثل غلامرضا مصباحی‌مقدم، رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره آن گفته بود: بیش از 50 درصد خودرو پورشه تولیدی، وارد ایران می‌شود. هرچند به نظر نمی‌آید که واقعاً 50 درصد تولیدی کارخانه پورشه به ایران وارد شود، اما در خیابان‌های پایتخت به اندازه کافی پورشه و دیگر خودرهای لوکس که در حال «دور دور کردن» هستند، دیده می‌شود؛ «دور دور»هایی که از دولت قبلی به ارث رسیده است. 

* آمار واردات پورشه از سال 88 تا 93  

سالتعداد پورشه‌های وارداتی
88232
89299
90569
91502
92142
9318
مجموع1762

 

* میزان واردات خودرهای لوکس در کشور (با حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی)  

سالمیزان واردات
8831 هزار و 312 دستگاه
8923 هزار و 763 دستگاه
9018 هزار و 604 دستگاه
9116 هزار و 239 دستگاه
924 هزار و 15 دستگاه
93133 دستگاه

 

* مقایسه قیمت یک دستگاه پورشه پانامرا با هزینه‌های مختلف زندگی خانوارهای ایرانی  

قیمت پورشه پانامرا (ریال)مقایسهتوضیح
15.500.000.000775 میلیون قرص نان سنگک دو رو کنجدنان سنگکی دو رو کنجد 2 هزار تومان است
15.500.000.00035 برابر متوسط‌ انواع‌ هزینه‌های‌ غیرخوراکی‌
سالانه‌ ‌یک ‌خانوارشهری ‌در دهک دهم
متوسط‌ انواع‌ هزینه‌های‌ غیرخوراکی‌ سالانه‌
یک ‌خانوار شهری در دهک
دهم، 437548571 ریال است
15.500.000.000102 برابر متوسط‌ هزینه‌های‌ غیرخوراکی‌
سالانه‌ ‌یک ‌خانوارشهری ‌در دهک اول
متوسط‌ انواع‌ هزینه‌های‌ غیرخوراکی‌ سالانه‌
یک ‌خانوارشهری ‌در دهک
اول، 151029002 ریال است
15.500.000.000یارانه نقدی 34 هزار نفریارانه نقدی هر نفر، 45500 تومان است
15.500.000.000کمک هزینه جهزینه 155 عروسکمک هزینه جهیزیه 10 میلیون تومانی

یادداشتی بر مطلب سایت ترکمن سسی

سایت ترکمن سسی در خبری تحت عنوان " پنجمین نشست فعالان غرب استان برگزار شد " اقدام به انتشار مطلبی در مورد «عبدالحکیم فیروزی» کرده است. 

نگارنده مطلب در مورد آقای فیروزی مرقوم داشته اند که: "آقای فیروزی علی رغم قول قبلی، پیام دادند که در روز جمعه غروب در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش در علی آباد درگیر هستند و علی رغم اینکه حتی روز پنج شنبه هم بر حضور در این نشست تاکید داشتند از حضور در آن اجتناب کردند .

ما نمی دانیم آیا این عدم حضور با شایعات مربوط بر عدم حضور حکیم حاجی در انتخابات آتی و حضور برادر ایشان بجای وی ارتباط دارد یا خیر؟"


حال چند سوال از نویسنده:

1. دوستان سایت ترکمن سسی که ادعای شفاف سازی و اطلاع رسانی دارند میتونن صحت و سقم ادعاهای آقای فیروزی رو از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان پرس و جو بفرمایند.

2.دوستان سایت ترکمن سسی حتما قبول خواهند داشت که آقای فیروزی در یک زمان واحد نمی توانند که در دو مکان مختلف حضور داشته باشند. پس با توجه به جایگاه فعلی آقای فیروزی در معاونت اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان حضور ایشان در جلسه شورای معاونین قطعا در درجه بالاتری قرار خواهد و حضور در آن جلسه ارجحیت بیشتری دارد.

3.جلسه دوستان در غرب استان به احتمال قریب به یقین آخرین جلسه از این نوع نخواهد بود پس عدم حضور در این جلسه نمی تواند بیانگر هدف خاصی که نویسنده گرامی در پی آن هستند، باشند.


در انتها از تمامی دوستان خواهش میکنم نیات شخصی خودشون رو در مسئله مهمی مانند اتحاد دخیل نکنند.

بازگشت به وبلاگ نویسی

سلام عرض میکنم خدمت عزیزان..

حدود دو سال پیش یعنی تا کوران انتخاب ریاست جمهوری یازدهم و چند ماه بعد از اون فعال بودم.

اما با توجه به اتفاقات بی خیال شدم...اما خب دیدم بازم برگردم به جایی که بتونم راحت بنویسم و یادداشت بنویسم برای ثبت در تاریخ..انشالله اینبار ادامه دار باشه این تلاش