یادداشتهای گذری
یادداشتهای گذری

یادداشتهای گذری

برای فروغ فرخزاد به مناسبت روز زن

پیش از فروغ فرخزاد، شاعران و نویسندگان زن آثار بسیاری خلق کرده‌اند، اما فروغ تاثیرگذاری بی‌مانندی در ادبیات و نگاه زنان در جامعه گذاشت.

او دی‌ماه ۱۳۱۳ در تهران به دنیا آمد. ۱۶ سالگی با عشق ازدواج کرد و چند سال بعد از همسرش جدا شد در حالی که یک پسر کوچک داشت.

در فاصله ۱۷ تا ۲۳ سالگی سه کتاب شعر چاپ کرد؛ اسیر٬ دیوار و عصیان. نام مجموعه اشعار نیمه اول زندگی شاعرانه‌اش نشان می‌دهد که یکی از محورهای مهم شعر‌هایش بی‌تابی، خشم از محدودیت و اسارت، نا‌رضایتی و تقلا برای رهایی بوده است.

هرچند خودش گفته بود که این مجموعه‌ها را در سال‌هایی نوشته که هنوز به مرحله تفکر نرسیده و رشد نکرده بود٬ اما صداقت او در بیان ظرافت‌های زنانه و جسارتش او را متمایز می‌کرد. جسارتی که حتی سال‌ها بعد هم پذیرش آن برای جامعه محافظه‌کار ایران دشوار بود.



از فروغ فرخزاد نقل شده که سال ۱۳۳۲ در نامه‌ای گفته است "من به رنج‌هایی که خواهرانم در این مملکت در اثر بی‌عدالتی مردان می‌برند، کاملاً واقف هستم و نیمی از هنرم را برای تجسم درد‌ها و آلام آن‌ها به کار می‌برم. آرزوی من ایجاد یک محیط مساعد برای فعالیت‌های علمی هنری و اجتماعی زنان است."

شهریور ۱۳۳۷ با ابراهیم گلستان نویسنده و فیلمساز پیشرو آشنا و در شرکت او به نام گلستان فیلم مشغول کار شد. این آشنایی مسیر زندگی فروغ را تغییر داد.

او پاییز ۱۳۴۱ فیلم خانه سیاه است را از زندگی جذامیان آسایشگاه تبریز ساخت. فیلمی که شهرت او را به خارج از مرزهای ایران برد.

یک سال بعد مجموعه شعر تازه او به نام «تولدی دیگر» منتشر شد. مهدی اخوان ثالث شاعر هم‌دوره فروغ فرخزاد درباره این کتاب گفته است "من معتقدم تولدی دیگر نه تنها برای فروغ تولد تازه‌ای بود٬ بلکه مولود همایون شعر زنده و پیشرو امروز ما و تولد تازه برای شعر پارسی است."

فروغ با این کتاب و مجموعه بعدی‌اش به نام ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد٬ نامش را در فهرست بزرگ‌ترین شاعران معاصر ایران ثبت کرد. هرچند آنقدر زنده نماند که تأثیر صداقت و جسارت نگاهش را در نسل‌های بعد ببیند. ۳۲ سال بیشتر نداشت که در تصادفی در تهران کشته شد.

مطلب طنز : تناسب محسن رضایی و انتخابات ریاست جمهوری

*اصل درخشش محسن رضایی :
هرجا نامی از انتخابات ریاست جمهوری باشد نام «محسن رضایی» می درخشد.

*اصل بقای محسن رضایی :
محسن رضایی از بین نمیرود فقط از انتخاباتی به انتخابات دیگر منتقل می شود.

مطلب طنزی از شهرام شکیبا در مورد کاندیداتوری متکی:|

مردی در سنگال 


در کجای دنیا تا به حال کاندیدایی دیده‌اید که مهمترین مسئله در طول خدمتش به عنوان رجل سیاسی، عزل شدن وی باشد؟ منوچهر متکی هم مثل محسن رضایی شال و کلاه کرده و دور ایران سفر می‌کند. وی در جمع دانشجویان لرستان حاضر شد و آنجا هم مثل همه جاهای دیگر اولین پرسش از وی درباره عزلش از وزارت امور‌خارجه بود. لذا در پاسخ گفت: «درباره عزلم از وزارت امور خارجه معذوریت اخلاقی غیرشخصی دارم و نمی‌توانم سخنی بگویم اما هنگامی که من و احمدی‌نژاد به عنوان یک شهروند عادی شدیم، در مورد بحث شیرین سنگال صحبت خواهم کرد.» 
قضیه جالب‌تر شد که پیرامون یک کاندیدا مهمترین مسئله عزلش باشد، تازه درباره همان هم به دلیل معذوریت اخلاقی غیرشخصی نتواند چیزی بگوید. عرض نکردم یک چیزهایی دارد به منصه ظهور می‌رسد که خسرو معتضد هم نظیرش را سراغ ندارد؟ 

اختلاس 50 میلیاردی در اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

"عباس پوریانی" دادستان عمومی و انقلاب مرکزی استان گلستان، در خصوص برخورد با مفسدان اقتصادی اظهار داشت: نگاه رئیس قوه قضاییه همچنین دستگاه قضا در برخورد با مفسیدن مالی و اقتصادی برخوردی قاطع و قانونی است.

وی در خصوص اختلاس 50 میلیارد تومانی که در اداره راه و شهرسازی استان گلستان به وجود آمده است، گفت: پس از بررسی این موضوع مدیر اداره راه و شهرسازی استان و تعدادی از مدیران وی و تعدادی از پیمانکاران برخی از پروژه‌ها بازداشت شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکزی استان گلستان در پاسخ به این سوال که در این پرونده چه تعداد بازداشت شده‌اند، گفت: تاکنون 6 نفر از متخلفان این پرونده بازداشت شدند و هم اکنون در بازداشت موقت به سر می‌برند.

وی درباه میزان اختلاس این مدیران که گفته می‌شود 50 میلیارد تومان است، افزود: این پرونده به صورت جدی درحال پیگیری است زیرا مقدار این فساد مالی به طور مشخص تعیین نشده و در آینده‌ای نزدیک تمام جزییات آن اعلام خواهد شد.

پوریانی درباره ارتباط مردم با مسئولان قضایی اظهار داشت:‌ با توجه به سفر مسئولان عالی قضایی کشور به استان گلستان طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 20 صندوق در مکان‌های مختلف برای جمع‌آوری نامه‌های مردم در ارتباط با مشکلات قضایی آنها مکان‌یابی شده است.  
 وی در ادامه افزود: 7 نماینده از سوی رئیس دستگاه قضا به 7 شهرستان استان گلستان خواهند رفت لذا در این شهرستان‌ها صندوق‌های انتقادات و پیشنهادات نیز برای شکایات یا درخواست‌های مردم آن مناطق در نظر گرفته شده است.
 
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان گلستان با بیان اینکه امروز بعد از ظهر 5 نماینده از سوی آیت‌الله آملی لاریجانی به مساجد شهر گرگان، خواهند رفت گفت:‌ در تمام این مساجد از جمله مساجد گلشن، مسجد جامع و مسجد امام رضا(ع) این صندوق‌ها را قرار داده‌ایم.  
 
پوریایی افزود: مردم استان گلستان اگر شکایت‌هایی از مجموعه‌های قضایی استان دارند می‌توانند نامه‌های خود را طی امروز و فردا در این صندوق‌ها برای رسیدگی بیاندازند.  
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکزی استان گلستان در خصوص پاسخ‌دهی مسولان به نامه‌های مردم،‌خاطرنشان کرد: نماینده دبیرخانه مدیرکل قوه قضاییه پیگیر موضوعات مطرح شده از سوی مردم این استان خواهد بود.

اختلال گسترده در اینترنت کشور/ توصیه‌هایی به کاربران برای دسترسی

اینترنت کشور که از حدود سه هفته قبل دچار اختلالاتی شده بود، در دو روز گذشته با مشکلات گسترده ای رو به رو شده و کاربران با قطعی های مکرر، کندی شدید سرعت دسترسی و انسداد دسترسی به برخی پورت ها و پروتکل های امن مواجه بوده اند.

بر اساس گزارش های رسیده از مناطق متعدد تهران و شهرستان ها و سرویس های مختلفی که به ارائه خدمات اینترنتی می پردازند، از نیمه های بهمن ماه دسترسی به اینترنت در برخی سرویس ها و مناطق با اختلالاتی همچون کاهش ناگهانی سرعت، قطعی های نامنظم و محدودیت شبانه یا ساعتی دسترسی به پروتکل های امن همراه بوده است.


این وضعیت در چند روز اخیر شدت یافته و به خصوص از روز دوشنبه با بسته شدن دسترسی به برخی سرویس های گوگل از جمله جی میل و همچنین یاهو، انسداد مقطعی پروتکل امن SSL به گونه ای که حتی دسترسی به سایت بانک ها هم غیر ممکن می شده، غیر ممکن شدن برقراری ارتباط از طریق VPN و SOCKS نرم افزارهای عبور از فیلترینگ و پروکسی های متداول، قطعی طولانی مدت امکان دسترسی به نرم افزار ارتباط صوتی و تصویری از راه دور، کاهش شدید سرعت در حد قطعی ارتباط و در مواردی قطع و وصل چندباره فیلترینگ برخی سایت های پرمراجعه یا بارگذاری نشدن برخی سایت ها بدون آنکه پیغام فیلترینگ نشان داده شود، تشدید شده است.


برخی کاربران و کارشناسان امنیت اینترنت از غیر عادی بودن اختلالات اخیر در ارتباطات اینترنتی و اهداف نهفته در پشت آن ابراز نگرانی کرده اند. احتمال در دست اقدام بودن پروژه اینترنت ملی، خطر تکرار حادثه جعل گواهی (سرتیفیکیت) های https، امکان در دست اقدام بودن MITM (شنود و سرقت اطلاعات به شیوه Man In the Middle) و تلاش برای سرقت اطلاعات کاربران توسط مخابرات یا شرکت های وابسته به دستگاه های امنیتی از طریق رفع فیلتر سایت های خاص و امکان دسترسی غیر امن به آنها، از جمله این نگران ها بوده است.

کارشناسان پیشنهاد کرده اند که کاربران در استفاده از سایت هایی که به طور ناگهانی رفع فیلتر می شوند، دقت کنند و بدون ارتباطات امن و در صورت لزوم استفاده از فیلترشکن و پروکسی، وارد این سایت ها نشوند. همچنین بررسی سرتیفیکیت ها، به روز نگه داشتن مرورگرها و استفاده از فایروال ها و آنتی ویروس های به روز نیز توصیه شده است.


کلیک کردن روی لینک هایی که از طریق افراد و ایمیل های ناشناس ارسال می شود، باز کردن فایل های ضمیمه ایمیل های مشکوک، استفاده از فیلترشکن هایی که در سایت ها و وبلاگ های ناشناس معرفی می شود، اجرا کردن فایل های اجرایی (exe.) ناشناخته و استفاده از مرورگر Internet Explorer و به ویژه نسخه های قدیمی آن، از جمله خطاهای نابخشودنی در استفاده از اینترنت در ایران است.


همچنین کارشناسان امنیت اینترنت توصیه می کنند که اخطارهای امنیتی سیستم عامل، فایروال و مرورگرها را جدی بگیرند و روی هر پیغام و اخطاری دکمه تایید (OK) را بدون توجه به محتوای پیغام کلیک نکنند. هشدارهای فایروال سیستم درباره اتصال برنامه های جدید و به خصوص ناشناس به اینترنت می تواند خطرناک باشد و باید در تایید چنین اتصال هایی دقت کرد. برای دسترسی به سایت هایی (از جمله فیس بوک) که نیاز به پسورد دارند، استفاده همیشگی از https در ابتدای آدرس آنها ضروری است. برای اتصال به جی میل هم حتی الامکان باید از مرورگر «گوگل کروم» استفاده کرد.


متخصصان امنیت اینترنت همچنین در خصوص استفاده از پروکسی های رایگان، نرم افزارهای دور زدن فیلترینگ که منقضی شده اند و همچنین وی پی ان هایی که اخیرا به طور رسمی در حال فروش هستند، هشدار داده و امنیت اینگونه موارد را زیر سوال برده اند. آنها تاکید دارند که کاربران برای دسترسی امن، از فیلترشکن های شناخته استفاده کنند.

دادستان انقلاب استان گلستان، خبر خودکشی یک جانباز را تایید کرد

به گزارش ایلنا، عباس پوریانی دادستان انقلاب استان گلستان در جمع خبرنگاران گفت‌: در ارتباط با خبر خودکشی یک جانباز باید بگویم متاسفانه این اتفاق افتاده است و البته اطلاعات بیشتر در ارتباط با این موضوع را پیگیری کرد‌.‌

حیدر نوری از جانبازان دوران دفاع مقدس خود را در خانه شخصی اش در بلوار کاشانی شهر گرگان حلق آویز کرد و با سرنوشتی تلخ به یاران شهیدش پیوست؛ آنها که این روزها ناظر کارنامه حکومتی هستند که برای بقای آن و ارزش هایش جان دادند.

پیکر بی جان این جانباز را دخترش در حالی پیدا کرد که خود را زیر راه پله های ساختمان به دار زده بود. به نظر می رسد او به علت مشکلات و فشارهای مالی و روحی و روانی دست به عمل انتحاری زده است.

چندی پیش بنیاد شهید و امور ایثارگران، حقوق این جانباز شیمیایی را که از مشکلات اعصاب و روان هم رنج می برد، قطع کرده بود. وبلاگ جانبازان شیمیایی ایران از درگیری وی با نگهبان اداره بنیاد و شکسته شدن شیشه های در ورودی این اداره توسط وی خبر داده است.

حدود یک ماه قبل نیز یک جانباز قصد داشت در مقابل ساختمان بنیاد شهید با بنزین اقدام به خودسوزی کند که به علت عمل نکردن سنگ فندک موفق به این اقدام نشد و ماموران نیروی انتظامی مانع از ادامه کار وی شدند.

لذت ببرید...!

 صفحه فیسبوک شرکت مدلینگ و تولیدی پوشاک dolce & gabbana از صندلهای جدید این شرکت رونمایی کرد که واقعا برای خانمای مشکل پسند یه پیشنهاد سورپرایزکننده است..!

ببینید و لذّت ببرید..!




جوک جدید :متکی می آید، متکی کاندید می آید، متکی با همسرش می آید.

هر دم از این باغ بری میرسد --- تازه تر از تازه دمی می رسد.


این شعر اولین چیزی بود که بعد از شنیدن خبر کاندیداتوری منوچهر متکی به ذهنم رسید...! البته اوضاع اقتصادی کشور و نارضایتی کلی مردم،جوری پیش رفته که همه حتی ایشون هم به خیال خامشون سعی در پوشیدن ردای پر زرق و برق ریاست جمهوری دارن..!

معلوم نیست این چی میگه:-؟؟شما تصور کن که  آب تا اونجایی سر بالا رفته که نه تنها قورباغه های گرام، بلکه  مورچه هاشم دارن تو مایه دشتی چَه چَه میزنن...!


احتمالا به فرض محال که رییس جمهور بشن،اولین حرکت انقلابی ایشون اینه که همسرشون، خانم نظری مهر و باند فامیلیشون به مناصب بالای کشوری میرسن...! «میگن علاقه زیادی هست بینشون»!!!!!!!!!!!همون اتفاقی که در دوران جولان ایشون در وزارت امور خارجه اتفاق افتاد که اون انتصابات با توجه به شایستگیها و برجستیگیهای ایشون!!!! به اون مدارج رسیدن..!

 


اینم نمونه درکش از مسائل :

«متکی خطاب به آزادکاران ایران: مانند عرصه‌های دیگر آمریکا را خاک کردید

آخه آدم ناحسابی ورزش و روح جوانمردیش چه دخلی به سیاست داره :-؟؟

 اگه راست میگین اصلاً چرا این کشور رو راه دادین به ایران :-؟؟


اینم یه لینک دیگه که بیشتر اطلاعات داشته باشین..! 

جوان‌ترین‌ها در تاریخ دلا مادونینا

تاکنون میلان و اینتر در طول تاریخ ۲۹۳ بار در دیدارهای رسمی‌ و دوستانه به مصاف هم رفته اند که اولین مصاف آنها در تاریخ ۱۸ اکتبر ۱۹۰۸ برگزار شد، در لیست هر ۲ تیم جوانانی وجود دارند که در تیم خود تاثیر بسزایی داشته اند.

 

10 بازیکن جوان میلان در دربی دلامادونینا :


1- رنزو دِوِچی – 15 ساله – میلان 2 اینتر 1 ( 10 اکتبر 1909 )
2 - جیووانی ریورا - 17 ساله - میلان 0 اینتر 1 ( 20 نوامبر 1960 )
3 - پائولو مالدینی - 17 ساله - میلان 2 اینتر 2 ( 1 دسامر 1985 )
4 - فرانکو بارسی - 18 ساله - میلان 1 اینتر 1 ( 20 نوامبر 1960 )
5 - آلبریگو ایوانی - 18 ساله - میلان 1 اینتر 3 ( 28 جون 1981 )
6 - ماسیمو آمبروسینی - 18 ساله - میلان 0 اینتر 1 ( 10 مارچ 1996 )
7 - الکساندر پاتو - 18 ساله - میلان 2 اینتر 1 ( 4 می 2008 )
8 - جیانکارلو دانووا - 19 ساله - میلان 2 اینتر 2 ( 23 فوریه 1958 )
9 - استفان ال‌شاراووی - 19 ساله - میلان 0 اینتر 1 ( 15 ژانویه 2012 )
10 - متیا دی‌شیلیو - 19 ساله - اینتر 4 میلان 2 ( 6 می 2012)


10 بازیکن جوان اینت در دربی دلامادونینا :

 

1- ماریو کورسو – 17 ساله – اینتر 1 میلان 0 ( 22 مارچ 1959 )
2 - جوزپه برگومی - 17 ساله - میلان 1 اینتر 3 ( 28 جون 1981 )
3 - ماریو بالوتلی - 17 ساله - میلان 2 اینتر 1 ( 4 می 2008 )
4 - برونو بولچی - 18 ساله - میلان 1 اینتر 1 ( 2 نوامبر 1958 )
5 - داویده سانتون - 18 ساله - اینتر 2 میلان 1 ( 15 فوریه 2009 )
6 - جیان‌فرانکو بدین - سن 19 - اینتر 5 میلان 2 ( 28 مارچ 1965 )
7 - جوزپه بارسی - سن 19 - اینتر 1 میلان 3 ( 6 نوامبر 1977 )
8 - ریکاردو فری - سن 19 - میلان 2 اینتر 1 ( 2 جولای 1983 )
9 - اوبافمی مارتینز - سن 19 - اینتر 1 میلان 1 ( 13 می 2009 )
10 - آدریانو - سن 19 - اینتر 2 میلان 4 ( 21 اکتبر 2001 )


منبع : کانون هواداران میلان در ایران (میلانیستا)

برای آقای سایه...!

هوشنگ ابتهاج متخلص به «ه.ا. سایه» ششم اسفندماه سال 1306 در شهرستان رشت متولد شده و نزدیک به سه دهه است که در آلمان زندگی می کند. اورا می توان یکی از تاثیرگزارترین چهره های ادبی و هنری معاصر در زمینه غزل سرائی و موسیقی دستگاهی ایران قلمداد کرد و از همین رو بسیاری به خواندن دیده ها و شنیده هایش علاقه نشان می دهند. از او مجموعه های شعری چندی منتشر شده که از آن میان می توان به «نخستین نغمه‌ها» 1325، ‌«سهراب» 1320، «شبگیر» 1332، «زمین» 1334، «چند برگ از یلدا» 1334، «یادگار خون سرو» 1360، «سیاه‌مشق»، مجموعه‌ی غزل‌ها، رباعی‌ها، مثنوی و دوبیتی و قطعه که در سه شماره‌ی 1، 2 و 3 منتشر شده، اشاره کرد.



هوشنگ ابتهاج در ویکیپدیا

هست اما چرا ؟؟؟

بچـه بودیم و یواش یواش اما به سرعت بزرگ شدیم

ولی نه توو اون بچگی نه توو این سن و سال

نفــــهمیدیم اون رنگ سفــــــید که،

تو جعبه مـداد رنگیـامون بود

به چه دردی میخورد؟

زنان مسلح مخالف دولت در سوریه..!

زنان مسلح و جنگجوی عضو گروه صوات الحق نزدیک به القاعده که در شهر حلب علیه نیروهای دولتی می جنگند


حذف و اضافه در اسناد استیضاح جنجالی

ماجرای استیضاح بی‌سابقه وزیر کار ادامه دارد؛ ماجرایی که به «فاضل‌گیت» معروف شد. جلسه‌ای که هرچند برای استیضاح وزیر کار به دلیل اصرار احمدی‌نژاد بر حضور سعید مرتضوی در تامین اجتماعی برگزار شد اما با افشا گری‌های رییس‌جمهوری، سرنوشتی متفاوت از یک استیضاح معمولی پیدا کرد. محمود احمدی‌نژاد در مجلس فیلمی از جلسه فاضل لاریجانی، برادر رییس مجلس و رییس قوه‌قضاییه با سعید مرتضوی دادستان سابق تهران پخش کرد که بنا بر ادعای احمدی‌نژاد نشان می‌داد فاضل لاریجانی درخواست‌های مالی مطرح کرده است. حالا دو هفته پس از روز استیضاح یکی از نمایندگان نزدیک به دولت می‌گوید آنچه به عنوان مشروح مذاکره روز استیضاح چاپ و در اختیار نمایندگان قرار گرفته تحریف شده؛ هم حذفی داشته هم اضافه. دیروز مهدی کوچک‌زاده نماینده حامی دولت در مجلس نسبت به آنچه او «تحریف مشروح مذاکرات مجلس» خواند اعتراض کرد. کوچک‌زاده در تذکری به علی لاریجانی گفت: «مشروح مذاکرات مجلس سند کشور است و نباید هیچ موردی از آن حذف شود.» کوچک‌زاده با استناد به آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: مذاکره هر جلسه باید ضبط و ثبت و حداکثر 48 ساعت بعد بین نمایندگان توزیع شود؛ صورت‌جلسه نیز باید به امضای رییس یا نایب‌رییس جلسه برسد. آنچه در انتشارات مجلس تحت عنوان مشروح مذاکرات مجلس در جلسه 64 که نمی‌خواهم بگویم چه بوده است و نمی‌خواهم وارد جزییات تلخ آن شوم، به عنوان متن مذاکره منتشر شده، به جای این‌که 48 ساعت بعد به دست نمایندگان برسد، 15 روز بعد به دست نمایندگان رسیده است.» اما اصل انتقاد کوچک‌زاده نه تاخیر در ارائه مشروح مذاکره 64‌ امین جلسه مجلس نهم که «تحریف» مذاکره منتشر شده این جلسه توسط انتشارات مجلس بود.
کوچک‌زاده با اشاره به متن مذاکره منتشر شده گفت: «در متن منتشر شده مذاکره، مواردی آمده است که در صورت تطبیق آن با صدا و فیلم جلسه متوجه می‌شویم این موارد از تریبون مجلس گفته نشده است.» او تاکید کرد: «مشروح مذاکره مجلس، حرف‌های نمایندگان از تریبون است، این‌که حرف‌های نماینده‌ای از پشت تریبون بیان نشده و در مشروح مذاکره آمده، خلاف آیین‌نامه است و در این صورت می‌توان گفت که چرا حرفهای آقای «الف» که فریاد کشیده و مطلبی را گفته آمده اما حرف‌های آقای «ب» نیامده است.» کوچک‌زاده آن‌قدر از تحریف در مشروح منتشر شده مذاکره‌های روز استیضاح وزیر کار مطمئن بود که خطاب به رییس مجلس گفت: «حاضرم در هر کمیته‌ای توضیح دهم و بهتر است در این کمیته بنده و شما بنشینیم و فیلم جلسه را ببینیم و با مشروح مذاکره انطباق دهیم. بنده نمی‌دانم شما یا آقای ابوترابی‌فرد، کدام یک مسئول هستید تا پای مشروح مذاکرات را امضا کنید اما بدانید اتفاق رخ داده، خلاف آیین‌نامه و سوگندی است که شما خوردید.» لاریجانی هم در پاسخ به کوچک‌زاده تاکید کرد «هیچ موردی نباید از مشروح مذاکرات حذف شود» و محمد حسین فرهنگی از اعضای هیات‌رییسه را مامور رسیدگی به تذکر کوچک‌زاده کرد. او به فرهنگی گفت موضوع را پیگیری کند تا اگر موردی حذف شده، در مشروح مذاکره قید شود. فرهنگی نیز از کوچک‌زاده خواست مستند‌های مورد‌های حذف شده را به هیات‌رییسه ارائه کند.
نوار با مشروح منتشر شده تطبیق شود، حذف و اضافه‌ها مشخص می‌شود
مهدی کوچک‌زاده در گفت‌وگو با «بهار» می‌گوید: «تا الان چهار تا پنج جا را سراغ دارم که به مشروح مذاکره روز استیضاح اضافه شده است.»کوچک‌زاده تاکید می‌کند: «برای مشخص شدن تغییرها نوار این جلسه با مشروح چاپ شده مذاکره تطبیق داده شود.» او می‌گوید: «کلماتی نیز از متن منتشر شده حذف شده است.» البته کوچک‌زاده جزییاتی از موردهای حذف و اضافه شده به مشروح منتشر شده مذاکره روز استیضاح مجلس ارائه نمی‌کند و اعلام جزییات بیشتر را به بعد از بررسی مجلس موکول می‌کند.
نتیجه مسابقه را نمی‌توان تغییر داد
نماینده دیگر عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هم به «بهار» می‌گوید: «موضوع تحریف احتمالی مشروح مذاکره‌های روز استیضاح وزیر کار در دستور کار فراکسیون اصولگرایان مجلس قرار می‌گیرد.» بهلول حسینی تاکید می‌کند: «اینکه مشروح مذاکره‌های مجلس تحریف شده باشد حتی اگر در حد چند کلمه باشد هم موضوع کمی نیست.» او تغییر مشروح مذاکره مجلس بعد از جلسه را به تغییر جزییات یک مسابقه بعد از پایان آن تعبیر می‌کند. نماینده میانه می‌گوید: اگر چنینی اتفاقی افتاده باشد هیات‌رییسه مجلس باید موضوع را تا برخورد با مسئولان تحریف پی‌گیری کند تا اطمینان نمایندگان به هیات‌رییسه مجلس سلب نشود.»
منبع : روزنامه بهار

۱۰ نکته‌ای که باید درباره گروه «Anonymous» بدانید


گروه بین‌المللی ناشناس (Anonymous) از اواخر سال ۲۰۱۰ و در پی انتشار اسناد دیپلماتیک توسط ویکی‌لیکس مشهور شد. زمانی که برخی از سیستم‌های مالی جهانی از جمله ویزا، مسترکارت و پی‌پل، به دستور آمریکا در روند کمک‌رسانی به ویکی‌لیکس اختلال ایجاد کردند و این گروه با راه‌اندازی کمپین بزرگ حملات گسترده تکذیب سرویس (DDoS) بر ضد آنها، در فعالیت‌شان اختلال ایجاد کرد.

این نقطه عطفی برای ناشناس بود. پس از آغاز حرکت دومینوی براندازی دیکتاتورها از تونس، آنها برای مقابله با دولت‌های سرکوب‌گر و حمایت از تحول‌خواهان وارد عمل شدند و عملیات گسترده‌ای را بر ضد وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین دولتی در تونس، مصر  آغاز کردند.

 در این مطلب به ۱۰ نکته مهم پیرامون این گروه‌، مشخصات، اقدامات و اهداف آن اشاره خواهیم کرد.

۱) گروهی‌بین‌المللی، غیرمتمرکز و سازمان‌یافته

گروه اینترنتی ناشناس متشکل از اکتیویست‌ها (کنشگران) فضای مجازی، خوره‌های کامپیوتر و هکرها در سراسر جهان است و از سال ۲۰۰۳ فعالیت‌های خود را آغاز کرده است. فعالیت‌های این گروه در ابتدا بسیار محدود و پراکنده بود، اما اکنون با گذشت ۸ سال، این گروه به دفاع از حقوق تحول‌خواهان و آزادی‌خواهان در سراسر جهان روی آورده و تلاش می‌کند تا با حمایت تکنیکی و معنوی از جنبش‌های آزادی‌خواه و پروژه‌هایی نظیر ویکی‌لیکس، به گسترش شفافیت سیاسی و آزادی اینترنت کمک کند.

اعضای این گروه از نظر جغرافیایی در نقاط گوناگون جهان مستقرند و لزوما از محل زندگی یکدیگر خبر ندارند، اما می‌توانند با استفاده از سرویس‌های آنلاین، اهداف خود را مشخص و در زمان مناسب حمله گسترده به آن را آغاز کنند. ساختار حملات این گروه کاملا باز است و هر کاربر داوطلبی که دسترسی به اینترنت با پهنای باند مناسب داشته باشد، می‌تواند در حملات این گروه مشارکت کند. گفته می‌شود میانگین سنی اعضای این گروه زیر ۲۵ سال است.


۲) هر «ناشناس» لزوما یک هکر نیست

این یک اشتباه رایج‌رسانه‌ای است که از گروه «ناشناس» به‌عنوان گروه هکرهای بین‌المللی یاد می‌شود. هر کسی که در حملات ناشناس مشارکت می‌کند، لزوما هکر نیست.

هکر، که شاید «نفوذگر» بهترین برابرنهاده‌ی فارسی برای آن باشد، معمولا به کسی گفته می‌شود که بر مسائل مرتبط با امنیت شبکه تسلط دارد، به فنون برنامه‌نویسی (وب) آشناست و با تلفیق این توانایی‌ها با دانش فنی و نوآوری، می‌تواند با کشف آسیب‌پذیری‌های امنیتی موجود در یک برنامه، سیستم یا شبکه کامپیوتری، به آن نفوذ کند و کنترل کامل، یا بخشهایی از آن را در دست بگیرد.

اما واضح است که کاری که گروه ناشناس انجام می‌دهد و به‌‌واسطه آن به شهرت رسیده، حملات گسترده تکذیب سرویس (DDoS) است که نسبتی با هک و نفوذ به شبکه‌ها ندارد و تنها با بمباران ترافیکی و به سر ریز رساندن ظرفیت ترافیکی سرورهای شبکه‌ها و وب‌سایت‌ها، در ارائه سرویس آن اختلال ایجاد می‌‌کند.

اگرچه در میان اعضای این گروه هکرهای زبده و برنامه‌نویسان خبره بسیاری هم وجود دارند، اما نکته اساسی این است: عضوی از ناشناس بودن، به معنی هکر بودن نیست؛ شما هم می‌توانید هر وقتی که بخواهید عضوی از «ناشناس» باشید. برای پیوستن به حملات ناشناس، هر کاربری می‌تواند نرم‌افزار LOIC را دانلود کند و با اتصال آن به Hivemind سیستم خود را در اختیار مرکز فرماندهی حملات قرار دهد.


۳) رابین‌هودهای اینترنتی؛ گروهی فاقد رهبری و سلسله مراتب

گروه ناشناس رویکردی آنارشیستی دارد و هیچ‌گونه سلسله مراتبی را برنمی‌تابد و مدعی است که حملات این گروه، رهبری مشخصی ندارد و اراده عمومی نیروی پیش‌برنده‌ی آن است. اما واقعیت این است که هم‌چون هر موضوع دیگری که به تکنولوژی و نوآوری‌های تکنولوژیک مربوط است، افرادی در این میان حضور دارند که از نظر توانایی از دیگر اعضا یک سر و گردن بالاترند.معمولا این افراد از نفوذ و قدرت تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر اعضا برخوردارند و راهبردهای گروه «ناشناس» را تعیین و تبیین می‌کنند، اگرچه این نفوذ چندان محسوس و ملموس نیست.



«لوگوی رسمی گروه ناشناس»

ادامه مطلب ...

HTC One پرچمدار جدید اندروید به‌طور رسمی معرفی شد

پس از انتشار خبرهای فراوانی درباره پرچمدار جدید HTC، این شرکت دیروز در کنفرانس ویژه‌ای که در شهر لندن برگزار شد، از تلفن هوشمند HTC One پرده‌برداری کرد. گوشی جدید این شرکت با داشتن مشخصات بارز از جمله صفحه نمایش فول اچ‌دی Super LCD 3، قرار است به عنوان یکی از پرچمداران قدرتمند اندروید در سال ۲۰۱۳ در اختیار کاربران قرار بگیرد.

htc-onesilvermultiple.jpg

تلفن هوشمند HTC One دارای یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ (با تفکیک ۴۶۸ پیکسل در هر اینچ) است. این شرکت برای پردازنده این دستگاه از Snapdragon 600 چهار هسته‌ای ۱.۷ گیگاهرتزی به‌عنوان قلب تپنده آن استفاده کرده است. رم این گوشی ۲ گیگابایت است و قرار است در دو مدل ۳۲ گیگ و ۶۴ گیگ عرضه شود.

HTC One با وجود این مشخصات، گوشی چندان سنگینی به حساب نمی‌آید و تنها ۱۴۳ گرم وزن دارد و ضخامت آن نیز ۹.۳ میلی‌متر است.


htconehandson.jpg

اما یکی از نکات جالب این گوشی، دوربین آن است. برخلاف رویه موجود در تلفن‌های هوشمند برتر بازار که در حال حاضر در از دوربین‌های ۸ یا ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند، اچ‌تی‌سی ترجیح داده است از یک سنسور ۴ مگاپیکسلی برای One استفاده کند و در عوض با به کار بردن تکنولوژی ویژه‌ای، موجب ثبت تصاویر روشن‌تری در عکس‌ها شود. این دوربین همچنین قادر به ضبط ویدیوهای فول اچ‌دی HDR با ۶۰ فریم بر ثانیه نیز هست.

از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپری، NFC، بلوتوث نسخه ۴، قابلیت استفاده به‌عنوان کنترل از راه دور برای تلویزیون‌های هوشمند، بلندگوی استریو، پشتیبانی از شبکه 4G و داشتن محافظ صفحه گوریلا گلس ۲ اشاره کرد.

HTC One در دو رنگ نقره‌ای و مشکی از نیمه‌های ماه مارس آینده روانه بازار می‌شود. این شرکت هنوز قیمت نهایی پرچمدار جدید خود را اعلام نکرده است.

اپل هم مانند فیسبوک مورد حمله قرار گرفت

طبق بیانیه‌ای که شرکت اپل برای سایت All Things D ارسال کرده، هکرهایی که در هفته گذشته فیسبوک را هدف خود قرار داده بودند حالا به کامپیوترهای کارمندان اپل حمله کرده‌اند. هکرهایی که فیسبوک رد آن‌ها را تا کشور چین دنبال کرد، حالا به اپل و اتفاقا با همان شیوه قبلی به تعدادی از کامپیوترهای مکینتاش این شرکت نفوذ کرده‌اند. اپل اعلام کرده است که به سرعت این اتفاق را بررسی و کامپیوترهای آلوده را از شبکه خود خارج کرده است. همچنین این شرکت اعلام کرده است که تا کنون شواهدی مبنی بر اینکه اطلاعاتی به سرقت رفته باشد در دسترس نیست.

شرکت اپل

باز هم جاوا و باز هم کامپیوترهایی که از افزونه نا امن این زبان استفاده کردند باعث دردسر شده‌اند. این هکرهادقیقا از همان نقطه که به توییتر و فیسبوک حمله کرده‌اند به اپل نیز راه یافتند. بعضی از کامپیوترهای این شرکت که از افزونه جاوا برای مرورگرهای خود استفاده می‌کنند باعث به وجود آمدن فضایی برای هکرها شده‌اند. به این علت که این افزونه در هر کامپیوتری ممکن است نصب شده باشد،‌ پس حتی کامپیوترهای مکینتاش نیز از این آسیب در امان نیستند و این مشکل مختص پلتفرم خاصی نیست. در نتیجه می‌توان گفت غفلت شرکت اوراکل در بروز رسانی نسخه ۷ جاوا و همچنین رعایت نکردن نکات امنیتی توسط متخصصین اپل باعث به وجود آمدن این مشکلات شده است.

شرکت اپل بعد از ارائه سیستم‌عامل OS X پلتفرم اجرایی جاوا را برای کاربران خود به طور پیش‌فرض نصب نمی‌کند و همچنین اگر این محیط ۳۵ روز مورد استفاده قرار نگیرد به طور خودکار آن را غیرفعال خواهد کرد. علاوه بر این اپل به کاربران وعده داده است یک بسته امنیتی را ارائه خواهد کرد تا در صورت آلوده شدن، مشکل را برطرف کند.

مرگ بر جنگ و زنده باد انسانیت

یک تک تیرانداز رژیم صهیونیستی با انتشار عکسی در دنیای مجازی اینترنت،بحران جدیدی علیه این رژیم جنایتکار به راه انداخت.


«مور استرو فسکی» 20 ساله که به عنوان تک تیرانداز در ارتش رژیم اسرائیل مشغول خدمت است، پس از انتشار عکسی در صفحه شخصی خود و وبسایت «اینستارگرام» که در آن سر یک کودک فلسطینی نشانه گرفته شده، جنجالی به راه انداخت که مجبور شد عکس را حذف و صفحه خود را مسدود کند.

وزارت دفاع اسرائیل متعهد شده تا در خصوص این موضوع بررسی ها و تحقیقات لازم را انجام بدهد.

سایت فلسطینی «الانتفاضه الالکترونیه» نیز نوشت: «حقیقت این عکس آشکار است کودکان فلسطینی بی سلاح نیز هدف قرار می گیرند!»

برای آرسنال و مربی محبوبش

ای بابا امسالم که بجز بارسلونا (طبق معمول) که خوب کار کرده حتی بدون گواردیولا بقیه تیمهایی که طرفدارشم همه تقریبا به طور کامل تر زدن..! از آرسنال انگلیسی بگیر تا میلان ایتالیا و دورتموند آلمان و البته پرسپولیس ایران :|

البته خب میلان امسال حق داره چون به جوونگرایی دست زده و این هزینه های خاص خودش رو داره ولی میتونه ظرف یکی دو سال آینده نتیجه اش رو ببینه..

«بعد دیدن این عکس تصمیم به نوشتن این مطلب گرفتم»


اما هدف اصلی من از نوشتن این پست بیشتر مربوط به وضعیت نه چندان جالب تیم محبوبم آرسناله که دیشبم باز تو خونه باخت تا بعد از شکست از بلکبرن دومین باخت پیاپی رو در خونه تحمل کنه..!

و این روند نتیجه گیری فشار بسیار زیادی رو بر روی رییس(آرسن ونگر) آورده که کار رو به اونجایی رسونده که گفته بعد از رفتنم دلتون برام تنگ میشه..! نمیشه گفت خود رییس هم بی تقصیره اما به زعم من مقصر اصلی قضیه کسی نیست جز کرونکه مدیر بی عرضه تیممون..!رفتار این آقا جوریه که انگار میخواد رییس رو از باشگاه بندازه بیرون اما به علت حمایت طرفدارا نمیتونه مستقیماً وارد این قضیه بشه و با کارشکنی هایی که میکنه میخواد رییس رو از چش طرفدارا بندازه تا راحت کارش رو راحت انجام بده...شما فقط بازیکنایی که تقریبا هیچی نبودن ورییس اونا رو  به ستاره های مطرحی تبدیل کرد مثل  فابرگاس،نصری،کلیچی،هانری،فلامینی،ویه  را، سانگ و اون خائن(به اول وآخر آرزوهای زندگیش بیاد)و....... رو در نظر بگیرید که تو این چند ساله از آرسنال رفتن و تبدیل به ستاره های تیم های جدیدشون شدن رو بشماری میتونی ببینی که اگر این بازیکنا کنار همدیگه میموندن یکی از قدرتهای بلامنازعه جهان فوتبال میشد آرسنال..

افسوس و افسوس که اینطور نشد

به امید روزهای بهتر برای تیم محبوبم آرسنال و مربی محبوبترش آرسن ونگر