یادداشتهای گذری
یادداشتهای گذری

یادداشتهای گذری

اپل هم مانند فیسبوک مورد حمله قرار گرفت

طبق بیانیه‌ای که شرکت اپل برای سایت All Things D ارسال کرده، هکرهایی که در هفته گذشته فیسبوک را هدف خود قرار داده بودند حالا به کامپیوترهای کارمندان اپل حمله کرده‌اند. هکرهایی که فیسبوک رد آن‌ها را تا کشور چین دنبال کرد، حالا به اپل و اتفاقا با همان شیوه قبلی به تعدادی از کامپیوترهای مکینتاش این شرکت نفوذ کرده‌اند. اپل اعلام کرده است که به سرعت این اتفاق را بررسی و کامپیوترهای آلوده را از شبکه خود خارج کرده است. همچنین این شرکت اعلام کرده است که تا کنون شواهدی مبنی بر اینکه اطلاعاتی به سرقت رفته باشد در دسترس نیست.

شرکت اپل

باز هم جاوا و باز هم کامپیوترهایی که از افزونه نا امن این زبان استفاده کردند باعث دردسر شده‌اند. این هکرهادقیقا از همان نقطه که به توییتر و فیسبوک حمله کرده‌اند به اپل نیز راه یافتند. بعضی از کامپیوترهای این شرکت که از افزونه جاوا برای مرورگرهای خود استفاده می‌کنند باعث به وجود آمدن فضایی برای هکرها شده‌اند. به این علت که این افزونه در هر کامپیوتری ممکن است نصب شده باشد،‌ پس حتی کامپیوترهای مکینتاش نیز از این آسیب در امان نیستند و این مشکل مختص پلتفرم خاصی نیست. در نتیجه می‌توان گفت غفلت شرکت اوراکل در بروز رسانی نسخه ۷ جاوا و همچنین رعایت نکردن نکات امنیتی توسط متخصصین اپل باعث به وجود آمدن این مشکلات شده است.

شرکت اپل بعد از ارائه سیستم‌عامل OS X پلتفرم اجرایی جاوا را برای کاربران خود به طور پیش‌فرض نصب نمی‌کند و همچنین اگر این محیط ۳۵ روز مورد استفاده قرار نگیرد به طور خودکار آن را غیرفعال خواهد کرد. علاوه بر این اپل به کاربران وعده داده است یک بسته امنیتی را ارائه خواهد کرد تا در صورت آلوده شدن، مشکل را برطرف کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد