یادداشتهای گذری
یادداشتهای گذری

یادداشتهای گذری

دیدار بایرن مونیخ – بارسلونا از نگاهی دیگر



ساعاتی بیشار به آغاز مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و دیدار حساس دو تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان و بارسلونا اسپانیا باقی مانده است.

در این مقاله با هم نگاهی موشکافانه و متفاوت خواهیم داشت به این دیدار حساس، تمامی احتمالات و اتفاقات را به شکلی دیگر مرور خواهیم کرد، و با هم خواهیم دید که چطور این دیدار در شرایطی خاص و البته شاید بسیار بعید می تواند سرنوشت لیگ قهرمانان را در این فصل مشخص کند.

در ابتدا مروری بر نتایج لیگ قهرمانان از سال 2008 تا 2012


چمپیونز لیگ از سال 2008 به بعد:

2008: در مرحله نیمه نهایی منچستر یونایتد با شکست بارسلونا راهی فینال شد و در فینال توانست با شکست چلسی قهرمان شود.
2009: بارسلونا در فینال موفق شد منچستر یونایتد را با دو گل مغلوب کند و قهرمان شود.
2010: در مرحله نیمه نهایی اینتر با شکست بارسلونا راهی فینال شد و در فینال با شکست دادن بایرن مونیخ قهرمان شد.
2011: تیم بارسلونا با شکست 3-1 منچستر یونایتد توانست برای دومین بار در طی سه سال قهرمان لیگ قهرمانان شود.
2012: در نیمه نهایی چلسی توانست با شکست دادن بارسلونا به فینال برسد و سپس با غلبه بر بایرن در طی یک بازی دراماتیک برای اولین بار قهرمان لیگ قهرمانان شود.
2013: بایرن مونیخ - بارسلونا...؟؟؟


با توجه به تمامی اتفاقات رخ داده در 5 سال گذشته و در مرحله نیمه نهایی، می توان گفت قهرمان امسال لیگ قهرمانان برنده دیدار بایرن مونیخ و بارسلونا خواهد بود.
اما شاید این بحث جایی جلب توجه کند که تمامی نکته های موجود در دل اتفاقات 5 دوره گذشته را به دقت بررسی و موشکافی کنیم تا بتوانیم به احتمالات ممکن در این فصل برسیم. با هم خواهیم دید :

 

نکته ها و احتمالات:

1: دیدیم که بارسا توانسته است در سالهای 2009 و 2011 یعنی یک سال در میان قهرمان شود، پس شاید به توان گفت سال 2013 نیز سال قهرمانی مجدد آبی اناری ها در لیگ قهرمانان خواهد بود.


2: در دو سال از سالهایی که بارسلونا در مرحله نیمه نهایی شکست خورده است یک پای فینال تیم بایرن بوده که در هر دو فینال مغلوب رقبای بارسا شده است ، به عبارت دیگر تیمهای مغلوب کننده بارسلونا فاتحان فینال بوده اند. پس شاید بتوان گفت باز هم طبق شواهد، بایرن در صورت پیروزی بر بارسا جدا از اینکه باز هم فینالیست خواهد شد این بار می تواند قهرمانی را نیز جشن بگیرد چون خود مغلوب کننده آبی اناری ها بوده است.


3: در دو سالی که کاتالان ها توانستند جام را بالای سر ببرند، رقیب آن ها در فینال تیم منچستر یونایتد بوده است، پس با توجه به غیبت این تیم انگلیسی در این مرحله از این فصل شاید بتوان گفت بارسلونا در برابر بایرن مغلوب خواهد شد و یا اینکه در صورت صعود به فینال در برابر حریف خود (رئال مادرید یا دورتموند) شکست خواهد خورد.


4: در دو دوره آخری که بارسایی ها از صعود به فینال باز مانده اند، آن ها در بازی رفت مرحله نیمه نهایی میهمان رقبای خود بوده اند.

همانطور که دیدید احتمالات مربوط به دیدار بایرن مونیخ و بارسلونا را به صورتی کاملاً متفاوت و البته در بحثی کاملاً غیر فنی بررسی کردیم.

لازم به یادآوری است که این مطلب صرفاً جنبه آماری و غیر فنی دارد وفقط به دلیل تشابه اتفاقات در 5 فصل گذشته لیگ قهرمانان این مطلب نوشته شده است، و بلا شک هیچ تضمینی بابت رخ دادن هرکدام از احتمالات ذکر شده در بالا وجود ندارد، بر کسی پوشیده نیست که دیداری در این سطح و با حضور خیل زیادی از ستارگان بزرگ دنیای فوتبال در قالب دو تیم بسیار قدرتمند و مطرح، کاملاً غیر قابل پیش بینی و البته جذاب خواهد بود که بدون شک بینندگان زیادی را در دنیا مشغول به خود خواهد کرد.

ضمن اینکه مسلماً تیمهای رئال مادرید و دورتموند که دو تیم دیگر حاضر در مرحله نیمه نهایی هستند نیز به اندازه رقبای خود از شانس قهرمانی برخوردار هستند.


منبع : سایت طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد