یادداشتهای گذری
یادداشتهای گذری

یادداشتهای گذری

بندرترکمن در آبگرفتگی مداوم

82 سال از شهر شدن بندرترکمن می گذرد ولی همواره آبگرفتگی مشکل دیرینه این شهر قدیمی در غرب گلستان است. این مشکل به​قدری طی ماه های اخیر تکرار شده که گویی ونیز دیگری در گلستان سر برآورده است.
    به گزارش مهر، بارش های تند و رگباری سبب می شود تا خیابان ها و معابر بندرترکمن به رودخانه مبدل شود و مشکلاتی را برای شهروندان منطقه ایجاد کند.
    شرایط توپوگرافی، نداشتن شیب طبیعی و تکمیل نشدن طرح فاضلاب شهری ازجمله مسائلی است که مشکل آبگرفتگی شهر بندرترکمن را حادتر کرده است.
    در عین حال برخی مسئولان شهرستان بندرترکمن، اجرای طرح سنگفرش شدن خیابان ها را یکی از راهکارها برای رفع مشکلات آبگرفتگی در شهر عنوان می کنند.
    شهردار بندرترکمن در این زمینه گفت: مشکل آبگرفتگی در این شهر مشکل دیرینه ای است که بخشی از آن به وضع توپوگرافی منطقه بازمی گردد.
    عبدالله کر افزود: نبود شیب طبیعی، بالابودن سطح آب و مجاورت با دریا از دیگر دلایلی است که بر مشکلات می افزاید. در بارندگی های رگباری ، مناطق مختلف شهر دچار آبگرفتگی شده که بیشترین مشکلات در دو خیابان امیرکبیر و اباذر گزارش می شود. شهرداری نیز برای رفع موقتی مشکل اقدام به پمپاژ آب در زمان بروز آبگرفتگی می کند ولی نیاز است طرحی به صورت دائم اجرا شود.
    شهردار بندرترکمن یادآورشد: اگر شبکه های فاضلاب شهری در منطقه تکمیل شود شاهد آن خواهیم بود که مساله آبگرفتگی خیابان ها رفع خواهد شد. امیدواریم با اجرای کامل این طرح، مشکل آبگرفتگی شهر بندرترکمن رفع شود.
    طرح سنگفرش شدن خیابان ها ازجمله مواردی است که از سوی فرماندار شهرستان بندرترکمن برای رفع مشکل آبگرفتگی این شهر پیشنهاد شده است.
    عبدالحمید قربازاده گوگلانی در این باره افزود: یکی از عوامل آبگرفتگی این شهر هنگام بارندگی، نفوذناپذیری آب در آسفالت است که می توان این مساله را با سنگفرش شدن خیابان ها تاحدی برطرف کرد. علاوه بر این به برنامه های درازمدت برای رفع مشکلات آبگرفتگی شهر نیاز داریم و شهرداری باید در این حوزه برنامه ریزی کند.
    وی یادآور شد: شهرداری در کوتاه مدت اقدام به پمپاژ و لجن کشی گل و لای می کند که این طرح فقط در بازه زمانی کوتاه مدت کارایی دارد و برای رفع مشکل در طولانی مدت به طرحی جامع نیاز داریم.
در عین حال جمعی از شهروندان بندرترکمن با بیان این که مشکل آبگرفتگی همواره ساکنان این منطقه را تهدید می کند، خواهان اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسئولان امر برای رفع مشکلات شدند.یک شهروند بندرترکمن گفت: با کمترین بارش شاهد به راه افتادن آب و گل و لای در خیابان ها و معابر هستیم که علاوه بر آسیب زدن به اماکن مردم مشکلات بهداشتی را نیز سبب می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد